KutayinAnnesiii Hanımlar tarif verebilir misiniz nasıl yapıyorsunuz kavanozlayıp saklayabilir muyuz.? İnternetten baktım ama bebeğim sevdi dediğiniz tarifleri bizimle paylaşabilir misiniz?
burjoosphere KutayinAnnesiii 1 yemek kaşığı irmik, 1.5 çay bardağı su pişince içine yarım armut rendeliyorum cam rendede sonra 3 dk daha pişirip ılıyınca keçiboynuzu özünden katıyorum oğlum seviyor.
Kendincebiri KutayinAnnesiii irmik et suyu sarımsak çay kaşığı ucuyla salça Nane (çok seviyor bu tarifi) irmik su muz pekmez (bu da favorim )
Gizembickici KutayinAnnesiii 1 kaşık irmigi suyla pişirin. Soguyunca içine hangi meyveyi isterseniz katın. Bayilarak yiyorlar. Şeker falanda katmayin içine saçma sapan yorum yapiyorlar. İnsanlarda akıl kalmamış artık. Kendi bebeklerine zarar veriyorlar baskalarininkinede verdirecekler.
ipekkizz KutayinAnnesiii irmiği muhallebi gibi yapıyorum içine muz ( herhangi bir meyvede olabilir) ceviz pekmez keci sütlü bisküvi koyuyorum severek yiyor kızım fakat biz buna 7-8 inci ayda basladık pekmezi bile 8.ci ayda baslattı doktorumuz bize kaldı ki şeker koymak 🤦🏻♀️ Şeker yerine elma konsantresi tavsiye ederim doktorumuzda verebilirsin demişti bize. Zaten ekstra tatlandırmaya gerek olmadıgını düşünüyorum henüz damak tatları cok gelişmiş durumda degil bebeklerin.☺️
EL23 1 çorba kaşığı irmik 1 elma yarısı rende İkisini 1 su bardağı su ile pişir İçerisine 1 tatlı kaşığı pekmez Pirinç unu Bal kabağı 60 cc formül mama 2 adet bebe bisküvisi Bayılıyor 😊
EL23 İrmikle içine ne katarsan kat mama yapabilirsin yeterki bebeğin hangi tatları seviyosa oraya yönel muz at içine ceviz koy Pekmez at
KutayinAnnesiii Pekmezim köyden gelecek inşallah daha pekmez vermedim ceviz de öyle ama sadece muz ve irmikle yapsam olur mu muzu çok seviyor ☺️
EL23 Muz ve irmik tabikide olur tatlandırmak için şeker bile kullan arada bebeğimin karnı ağrımaz şeker arada alırsa korkma ver hrrseyi yesin bilsin 😊 Ama cevizi günde 1 kerede olsa ver muhakkak beyin gelişimi için çok önemli
Edalikuzusu EL23 neden şeker peki ? Pekmezde gayet güzel tatlandırıyor şeker büyükler için bile zararlı biz bile kullanmamaya çalışıyoruz yetişkin olarak . Bebeklerede verilmemeli şekerin hiç bir faydası yok tatlandırmak için pekmezde gayet iyi
EL23 Edalikuzusu hayatı boyunca şeker yemiycek değil 2 aya çikolatalarla tanışmaya başlıycak olan bebeğin şeker alması bukadar zararlı değil herkezin kişisel tercihi sen vermezsin olur biter herkezin ayrı bi fikri var nitekim herkezin cocugu başka 😊 Bukadar sakınmak iyi değil sadece herleyle tatlandırılabilir arada dedim zaten hrr zamam değil ayrıca şeker yiyen bebek ölmüyo korkmayın 😊
Sunabay Edalikuzusu bencede şekere gerek yok muz zaten şekerli bir meyve ve ekler tatlı tuzlu aramiyorlae
Edalikuzusu Gizembickici gerçekten bende şaşırıyorum hiç mi şekerin zararlı olduğunu duymamış görmemiş bilmiyorlar anlayamadım. Bebekler ilk yıllarda hızlı bir büyüme gerçekleştiriyor Buda sürekli hücre bölünmesi anlamına geliyor şeker Zaraarlı hücreleride besler büyütür kansere obeziteye sebep olur . Fazla insülin salgılatır diyabete sebep olur .Ben verdim bir şey olmadı diyenleride anlamıyorum verir vermez anestezi gibi anında etki göstermez ki yıllar içinde etki gösterecek . İyi ki hiç Bir şey bilmeyen insanlar değilizde buradakilerin aklına bakıp bir şeyler yapmıyoruz
KutayinAnnesiii Hum34 muz tadımlarında kabızlık yaşamadık çok şükür geçen ezip verdiğimde az zeytinyağı katmıştım içine aklıma gelse şimdi de koyardım biraz teşekkür ederim bilgi için
Edalikuzusu EL23 2 aya çikolataya mı başlayacak 🙄 yok artık gerçekten minicik bebeğe vere vere çikolata mı vereceksiniz o kadar sağlıklı yiyecekler varken . Şeker yiyen bebek ölmüyor derken ? Ölür demedim zaten sadece yetişkinlik döneminde türlü türlü hastalıklara davetiye çıkıyor dedim. Bizi annelerimiz öyle büyütmüş ne olmuş demeyin bu kadar kanserler obeziteler diyabetler neden yaygınlaştı bi düşünün isterseniz HERKESİN bebeğine istediğini yedirir anneleri ama yanlış olan bir şeyi doğru gibi böyle burada söylemeniz çok yanlış .
Mbal EL23 1.si +6 demiş belli ki bebek 6 aylık daha irmik tarifi bile yeni öğreniyor annesi. Yeni geçmiş yani. 2 aya şeker falan yemeyecek. 2.si beyaz zehirdir şeker. İşlenmiş şekerin yetişkinlere bile ne kadar zararı var. Bunca doktor, bilim insanı boşuna okumuş o zaman yasaklı gıdalara koymuşlar. 3.sü bu mantıkla kola da içecek mesela hayatı boyunca 6 aylık bebeğe verelim o zaman. Anormal bir yaklaşım bu. 4.sü herkesin bebeği kendine. Siz bebeğinizin şeker hastası olmasını önemsemiyor olabilirsiniz. Yada bağırsak florasının bozulması vs. Ancak tecrübesiz bir anneye şeker koy içine gibi bir yönlendirme yapmanız sıkıntı buradaki. Umarım açıklayıcı olmuştur.
EL23 Edalikuzusu bebeklerinizi bukadar evhamlı her seyde bişeyler arayarak büyüttüğünüz için sanırım türlü türlü hastalıkların pençesinde cocuklar. Her anne gibi bende evladına en iyisini yapan bir anne olduğumu düşünüyorum fakat herşeyden de tatsın bilsin istiyorum ölmüyolar evet gerçekten biz öldük mü eskiden türlü türlü hastalıklar mı varmış yokmuş anneler bilinçlendikçe (öyle olduklarını sandıkça) bu hastalıklar bu evhamlı telaşlı herşeye garip bakan bebkler cocuklar yetişmeye devam edicek iz hayatınız boyunca şeker yemediniz mi nekadar fare zehiri koy demedim hoş bukadar abartmanıza gerek yok.. Verir vermez o onun tercihi ben söyledim sizde asla diyerek hayır dediniz bırakın kararı vericek olan anne versin her anne doktormuş gibi davranmayıda bıraksın bence 🙏
EL23 Mbal ay kız verme şeker falan anamm burddakilerin hepsi doktor olmuş doktorada gitmeyin siz burdan birbinize sorarak teşhis koyun ozaman. Siz vermediniz öteki vermedi beriki vermedi verir vermez.. Hiç bir anne tecrübesiz değildir.. Her anne farklı tariflerle başka tatlar denetmek için tarif arıyodur. İnternete yazdıgınız zaman dünya tarif cıkan bir çağda yaşıyoruz.. Bence herkez kendi bebeğiyle ilgilensin benn dedim diye gece gündüz şeker verir şimdi tövbeee garipsinz..
Edalikuzusu EL23 bir sürü şey yazdım size ama nedense yorumum silindi daha fazla uzatmayacağım sonuç olarak karşımda 2 aya kadar çikolataya başlayacak diyen bir anne var tartışmak çok yersiz doktorunuza sorun gittiğinizde yararlı mı zararlı mı o söylesin size.
Mbal EL23 Tamam kardeşim sen ver ne istiyorsan. Hanımefendi de versin ne isterse. ‘HerkeZ’in bebeği kendine haklısın güzel kardeşim.
KutayinAnnesiii Evet bebeğim 6 ay 13 günlük 5.5 aylık tadımlara başladık artık yavaş yavaş bişeyler de yesin diye ve irmiğin çok faydası olduğunu öğrendiğim için irmikli tarifler öğrenmek istedim. Şekere ben de karşıyım asla vermem tuz da öyle yemeklerine salça bile koymayı düşünmüyorum yaşına kadar. 9.5 ve 8.5 yaşında 2 oğlum daha var kolaya asla izin vermem zaten büyüdüklerinde içecekler ben elimden geldiğince uzak tutmaya çalışıyorum çikolatadanher gün olmasa da arada ekmek arasına az sürüp ya da biz yiyorsa canları çektiği için 1 er parça veririm. Annelerimiz bize herşeyi vermiş evet ama acısını şimdi çekiyoruz. Biz ne kadar sakınırsak hasta olmaları o kadar az seviyeye düşer. Ayrıca irmik su armut muz ve pekmez ile yaptım sevdi bebeğim evde üzüm pekmezi vardı1 çay kaşığı ondan kattım ilk defa pekmez vermiş oldum umarım sıkıntı olmaz çünkü pekmez siz hiç tadı yoktu ☺️
KutayinAnnesiii Edalikuzusu yorumunuz silinmedi duruyor arada forumda öyle hatalar olabiliyormuş biz silindi yazısı görüyoruz ama aslında yorum duruyor ☺️
EL23 Edalikuzusu doktorumuza sorduk çikolata yemeye başlıycak dediğim şey siz hiç mi emziğini bişeye bandırıp vermiyosunuz ağzına veya etrafınızdaki insanlarda hiç mi görmediniz bende biliyorum zararlı oldugunu herşeyin azından tatsın bebek bilsin dedim sadece bukadar uzatılıcak bi durum değil bizler burda kavga etmek için yorumlaşmıyoruz fikir veriyoruz hergün bir miktar şeker muhakkak ver demedim arada onlada tatlandırabilirsin dedim bukadar yersiz olan bence sizin bukadar takıntılı olmanız ama tabiki her anne kendi bebeğinin doktoru oyüzden bişey diyemycem