Ayazz54 Oğlum 5 aylık olmak üzere ilk defa bugün süt sağıyorum. Hiç lazım olmamıştı manuel süt sağma makinesi aldım hiç umudum yoktu başaracağımdan ama ilk yapmamda sütüm geldi. Bide aşırı sütüm azaldı artması için bol su incir sıcak uygulama yaptım. İnşallah sağmakta arttırır 😣 aslında sağmamı doktor istedi 150 cc içmesi gerekiyor sağ bana söyle çıkanı dedi. Ama biberonlarda ml olduğu için anlayamadım küçük biberonum var 150 mllik onun hepsinimi doldurma gerek nolur yardım edin ml cc nasıl oluyor 😢😢
Gizoooo Ayazz54 canım bence sütün gayet iyi emzirdikçe dahada gelir. Doktoruna danış motilium mide ilacının yan etkisi sütü artırıyor kullanabilirsin. Sütün iyise kullanma mastit olursun bu sefer
Bebitom_3 Ayazz54 benim oğlumda 5 aylık kilo alımı az başta sağarak veriyordum sonra emzirmeye zorda olsa alıştı 1 aydır emziriyorum hiç sağmadan ama ben zaten takviye günde 1 kere mama veriyorum. Ama 2-3 gündür sütü çekiyorum ikisinden 100-120cc zor çıkıyor morelim çok bozuldu çünkü ben tek göğüsle emzirdiğimde yeterli diye düşünüyordum 60 ml süt geliyor tek göğsümden bende diyorum niye bu kadar huzursuz 4 ay atağına bağladım 😔
Deletedmom5284 Sağdığınla emzirdiğin bir olmaz ki, neden öyle demiş doktor, sütün az emzirirsen azalır, bol bol uzun uzun emzirmen lazım, boşuna sağma
Ayazz54 Deletedmom5284 bol bol emziriyorum ama ufak bi kaka sorunumuz var doktor doyup doyamadığını anlamak için cc sordu Daha önce sağmadım için bilemedim oda bana 150 cc içmesi gerekiyor dedi. Şimdi taktım kafayı doyuyormu doymuyormu diye. Sanırım o kadar süt çıkartamicam ve doymadığı için mama önercek. Peki bebeğin emmesiyle sağmak aynımı olur kendimi avutim biraz 😔
Ayazz54 Deletedmom5284 peki sağdığımız memeyimi veriyoruz çocuğa mesala ben şimdi sağ tarafı sağdım bugün hep soldanmı vermeliyim hiç bi bilgim yok ☹️
Munisee Ayazz54 avutmalik degil gercek bilgi bu saatlerce sagsan yavrunun emdigi kadar asla sagmiyor ne hastane tipi ne elektrikli ne manuel pompalar uzulup sutunu etkileme . Sutun az degil sagmaya alizik degil yani emdigi icin sagacagn sutu etkiler. Ben 8 ay sagdim her 2 saatte bir sabahlari maksimum 300 cc gordum ama su an oglum emiyir eminim cok daha fazlasni ictigine kendni skma bosuna doktor sagmaya alisik olmayan memenin sut cikaramacgi detayini atlams sanirim
Yazannesi1 Ayazz54 bebeğin emmesiyle pompa aynı değil bebek pompadan bile güçlü çeket. Türkiyede ebeler ve emzirme danışmanları bebeği emzirdikten sonra sağmanızı öneriyor yani bebek emecek kalan sütü sağacaksınız ve meme tamamen boşalacak ki yerine daha çok süt gelecek. Doktorlar biraz abartıyor ve işin kolayına kaçıyor. Hiç merak etmeyin ve stres yapmayın bol bol emzirin 🌸
3MelekAnnesi3 Ayazz54 mama baslatması cok sacma olur ek gıda zamanı da yaklasmıs yavas tan baslatabilir bu seferde mamaya alışırsa sizi bırakabilir cunku artık herşeyin farkında Bi cocuk yenidoğan degil bence doktoruna iyice sor veya Baska bir doktora daha sor cnm hemen mama verme
Nidabayar Ayazz54 iki göğüsün toplamı o kadar olmalı bence benim bebeğim emmeyi sagarak 6 ay besledim iki göğüs toplamım 180 ml filan oluyordu çok şükür şimdi emiyor ama sağmak kadar zor bişey yok 2 saatte bir sagdim bebgim emmiyormuds gibi buzluğa bile süt attım yani sık sık emzir sütun cogalsin bebeğin emmesi ile makine aynı asla değil emin ol çok ağladım emsin diye o kadar zahmetli ve bakıyorsun bı çok bı az hemen stres olup süt azaliyo o yüzden rahat ol kesinlikle mesela aktif olarak 15 dk emzir 2 saat yetecektr emzirdiktsn sonra goguslerini sağ tamamen göğüs bosalsin ki süt üretimi artsın arz talep bu anne sütü alan bebekler 10 gün kaka yapamayabikir doktorum öyle demişti sütün yariyorsa hemen mamaya başlama
Irmakprensesinannesi Ayazz54 valla kızımda yeni dogan yoğun bakimindayken her 100cc 4 poşet süt koturuyordum ve hiç sütüm azalmadi hala sagigiyorum kizimm etmesine rağmen sagma makinesine de sütüm geliyor bendeki elektronik pompa Manuel i çok zordur ve meme yi çekmez 😊
Ayazz54 Gizoooo sütüm iyimi bilsem 😂 kaç gündür hangi psikolojilerdeyim 1 biberon süt nasıl sağılır onu düşünüyorum
Deletedmom5284 Ayazz54 hayır canım sağdıktan 1 saat sonra falan emzir ki süt uyarımı olsun, bebek memeyi ağzına alınca süt üretimi hızlanır
Ayazz54 Nidabayar Allah razı olsun senden çok teşekkür ederim bol sütün olsun inşallah. Hiç bişey bilmiyorum hemen panik oluyorum deminden beri sağmaya çalışıyorum tek göğüsle 150 asla olmaz bu çocuk nasıl doyuyor diyorum. 2sini sağmayı denicem. Sağarken sanki sütüm bitiyornuş ziyan oluyormuş gibi hep bırakasım geliyor bitmesin diyorum içimden delirdim iyice 😂 inşallah demeb gibi daha çok süt birikir. Bu arada 10 günü geçti kaka oyüzden beslenmeye takıldı doktor normalde kilo alımı iyi aslında ama bilemedik 😔
ebannezm Nidabayar konuyla alakalı degil ama bende şuan bebegim mememi emmedigi için sadece sagıp vermeye başladım. Ama herkes artık kesilşr falan diyor. Sşz nasıl ilerlediniz bu süreçde benim bebegim hiç agzına almıyor. Sizinkisi arada emiyormuydu
sinanurknby Nidabayar benimde bebeğim emmiyor 18 günlük. Sonradan nasıl başardınız emzirmeyi. Bende sagiyorum sürekli inşallah azalmaz sütüm. Tavsiyeleriniz olursa çok mutlu olurum
Ayazz54 Munisee hayır anlatmadı. Hiç sağmadığımı söyledim halbuki sağdan soldan bilgi topluyorum yıprandım biraz ama toparlancam inşallah burdaki yorumlar iyi geldi çok teşekkür ederim. Peki diyelim ki 150 cc yapamadım acemi olduğum için doktora bunu söylediğimde bana direk sütün yetmiyor mama verelim dermi bunu öğrenmenin başka yolu yokmu kilo alımı iyi çünkü bi eksilme yada az alma durumu yok
Nidabayar Ayazz54 senden de Allah razı olsun doktorlar saten hemen mama hiç panik yapma öğreniyorsun zaten herşeyi zamanla bilmen gereken sütun var çok şükür oda bebeğine yetiyor 10 günde çok normal bunu demesi gerek 11. Gün kesin yapardı bebeğim bende çok korkardim ama kasmasdim ama bı yapardı beline kadar ya ne günlerdi zaman çabuk geciyor
Eminealiasaf Ayazz54 kılosu iyi ise neden doktor sütünü sağ dedi anne sütü alan bebek haftada bir bile kaka yapsa sağlıklıdır kakası hiç mi yok birde sana tavsiyem dere otu ye bol bol birde ılık suda masaj… evet emzirdikçe sütün artar bende senin gibiydim sağma oranı ile emzirme bir değil emzirirken daha çok sütün çıkıyormus bunu araştırmıstım birde sağmak zorunda oldugunda ya bebegıni kokla yada kirli kuyafetini Buda süt üretimini artırıyormus :)
Fadimeyusuf-01 Ayazz54 fazla takılma doktorlar diyorlar da diyorlar bende sağarak büyüttüm sağmaktan korkma ama sakın alışkanlık haline de getirme bırak emsin bak kilo alını güzelse idrarını günlük 4. 5 bez alıyorsan kilo alımı güzelse sütün yetiyordur merak etme sen rahat ol sakın doktorları fazla kafana takma bende her ay gidip kendime dert ediyordum herşeyi felaket tellallığı başka birşey değil lütfen sakin ol ve kendine sürekli şunu söyle sütün yetiyor sen harika bir annesin ve sürüne güven lütfen senin bebwğinw verilmiş bir rızıktır süt olaya böyle bak ☺️
Gizoooo Baltopu mide ilacı koç hastanesindeki çocuk doktoru vermişti bana ama illaki herkes de işe yarayacak değil demişti.
Bebitom_3 ebannezm düzenli 2 saatte bir sağmanız lazım yok gerçekten azalıyor bide benim oğlum geceler emiyordu
Nidabayar ebannezm Baltopu hurma o kadar güzel süt yapıyor ki denemelisiniz birde emzirme danışmanı Dilruba demirezenin momstok çayını kullandım çok şükür hiç sütum azalmadı daha da çoğaldı ve gece emzirmek o kadar önemli ki gece hormonlar uyku ile birlikte tavan yapıyor
Nidabayar ebannezm malesef hiç almadi doktorum erken meme reddi demişti çok üzüldüm çok denedim ama benim ki almadı eğer senin bebeğin almaya meyilli ise gece kalktığında alıştır bı arkadaşım o şekilde memeye döndürdü ben denedim olmadı ama o başardı
Nidabayar ebannezm banada çok dediler hiç takılma takılınca otomatik sütümuz etkileniyor çok zor bı surec ama bebegim doyacak diye herşeyi yapıyorsun Allah’ım bebeğime sütümü veriyorum ya napayım benim de sınavım buymuş derdim çok şükür 6.ayda emdi oda şans eseri bı denedim hala saat kaçta emdi tarihini bile unutmam uyutur uyutmaz sagardim 2 saatte bir sağma sebebimde bebeğim emiyormus gibi sürekli çalıştırmakti memeyi herşey gelip geçiyor bol bol sütümuz olsun kizlar