Mualp
Öncelikle sakin olmalısınız… Güzel düşünün güzel olsun.
Bu tür tanılarda ve ciddi durumlarda hep ikinci tercihin kullanılmasını öneririm 2. bir doktor.
Doktor tercihleriniz de çok önemli Pediatri genel ve içlerinde yoğunlaştıkları alan olanları tercih edin.(Bu tür vakalarda)
Kendi bilgim için konuşursam ;Bizde özel eğitim dersi var öğrendiğim bilgilere göre evet direk otizm tanısı konulur. Bu bilgiler artık sosyal mecralarda da dolaştığı için direk otizm diyorlar ve diyecekler. Belli aylarda yapmasını beklediğimiz hal ve hareket en basiti belli rakamlara ulaşan cümle kullanımı 🤦♀️Der saçma sapan bir hal alır.
Kişisel bilgime gelirsem: öncelikle En iyi çocuğu annesi gözlemler, belli aylarda yapması gereken şeyleri çocuk özelliğine göre ileride ve geri çekebilir, ama belli bir aydan sonra yapamıyorsa alta yatan bütün durumların ele alınmasını öneririm.
1.çocukla kurulan doğru iletişim
2.çocukla geçirilen doğru zaman ve yöntemler
3.çocuğun aile hariçinde ki genel iletişim durumu
4.kendi yaşıtlarında ki iletişim durumu
5.Evet belli başlı aylara göre gerçekten gözlemlenmesi gereken en önemli durum göz teması çok önemli, kendi içine dönük bir çocuk mu? Bebek ismini mi bilmiyor yoksa gerçekten bakmıyor mu? Çocuğun belli başlı takıntıları bunlar biziz küçük yaş grubunda en çok ele veren olaylardır.
Söyle bir durumda var otizm ile karıştırılan uyaran eksikliği çok fazla mağlum pandemi psikolojisini en yoğun şekilde yaşayan bir toplumuz dolayısı ile bu dönem doğan bebekler olmaları normal bir düzen varken evlere geçmemiz der uzar gider.
Kim ne derse desin tv çok önemli aman herkes izletiyor geçelim evet senin benim onun bunun olmaz derken elbet birinde çıkartıyor otizm mi?
Çok önemli bir konu olabilir de olmayanda bilir. İnşallah olmaz Belli başlı noktalar var diye hemen konulmaz aşama aşama en son ram tanısı önemli.
Kusura bakmayın bebeğimden dolayı bu kadar yaza bildim ama özel sorarsanız açıklarım. 💐