KonudanBagimsiz asyacik Kesinlikle internet ve bilgi kirliliği haklısınz.Çoğu kez yazdım ilk akla gelen soru tv izliyor mu? Olmamalı. Tv izleyen çocuk =otizm diye bir şey yok. Otizmde sorulması gereken bir çok soru var belki sonuncusu o dur.Bazen doktorlar temelde gende ve kalıtsallıkta bir sorun göremediklerinde bu soruyu sorarlar.He bir de diğer çocuklarla asla kıyas yapmayın.İnsalar çoğu şeyi de abartır. Sağlıklı bir ömür diliyorum çocuğunuza🌸
asyacik miniklerinannesi06 cok tesekkur ederim. ve sanirim haklisiniz fazlaca komut verip fazlaca ogretme cabasina giriyorum. bu da onunla oynadigim oyun saatlerini keyif almaktan cok sıkıcı hale getiriyor olabilir belki de. muhtemelen moralimin bozuldugunu falan hissediyordur. takintili bir davranisi yok dedigim gibi. evet kendi kendine oynamasini bilir ama oyle tek oyuncakla degil gezer dolanir baska oyuncak alir yanima gelir gosterir geri gider vs vs gibi. sanirim yanimdaki baska cocuklarla kiyaslayip fazla evham yapiyorum
Haticekkbkr asyacik bak sen de fark etmişsin canım, inan ki bebekler anlıyor, bence senin o gerginligini, beklentini fark edip çocuk da geriliyor ve inat ediyor. Bence biraz daha rahat bırakmayı dene, fark olacak mı görürsün en azından.
asyacik Afa ona bakiyorum bir kac gundur zaten. yani otizm dogustan gelen bir sey degil mi ? bu durumda 3 aylikken goz temasi olmamasi gulumsememesi , 6 aylikken babiildama olmamasi vs gerekirdi diyorum kendime. oysaki cocugumda hersey normaldi. sadece son 10 gundur falan bu goz temasi kesmeler isme donmemeler basladi. 1 aydir tatildeydik kalabalikta cok iyiydi. acaba eve donunce takrar bas basa kaldik bunalima mi girdi cocuk diyorum. tatilde surekli babaanne amca kuzen cocuklari vs oyunlar oynuyorlardi cunku.
NunuDudu asyacik çok farklı malesef gelişimleri otizmli çocukların acaba mı demezsiniz yani. Şimdi bu aylarda bireyselleşme başlıyor artık ben istediğimi yaparım yapabiliyorum diye düşündükleri için umursamıyorlar bir de fazla üstüne düşüyorsanız hissediyorlar sıkılıyorlar. Bir başkası öğretse daha hızlı öğrenebilir aslında. Benim kızım da ben söyleyince bazen tekrar etmez ama abla baba ya da başkası söylesin hemen öğrenip tekrar ediyor.
Berra01 asyacik benim oğlumda öyle birlşey öğretmek istediğimizde umursamıyor mesela alkışı çok geç öğrendi ama kendi kendine yaptı sizinki gibi rahat sakin bir bebek ama babasına çekmiş babası da bebekken böyleymiş geç de konuşmuş herşeyi geç yapmış eşim çok zekidir doktor kendisi ama hala öyle sakin bir kişiliği var az konuşur benim bebeğimde kalabalık bir ortamda kendi kendine takılır geçen komşuya gittik nerdeyse iki saat yerde komşunun çocuğunun oyuncaklarıyla oynadı beni bile görmedi herkes ne güzel öyle oturuyor falan dedi şaşırdılar yapı bence
asyacik Berra01 aynisini yazmissiniz aynisini. kizima alkisi 10. aydan itibaren ogretmeye calistim ogrenmedi. 15 aylikken bir anda alkis yapmaya basladi mesela. bay bay hala cani isterse yapar zorla yaptiramiyoruz. yapisi midir bilemedim belki de dediginiz gibidir. insallah yapisidir.
Berra01 asyacik öyledir merak etmeyin ben hergün mutlaka dışarı çıkarıyorum gezdiriyorum.tv de açıyorum artık şimdiki çocuklar herşeyi tv den öğreniyorlar konuşmasına katkısı olduğunu düşünüyorum tabi az izletmek lazım fazla olursa tam tersi etki yapıyor