7 ay 4 günlük bebem.
Sabah 7-8 gibi uyanıp en fazla bir saat sonra tekrar uyuyor. Öğlen 12-13 arası öğle uykusu, 4-5 gibi ikindi uykusu. Genelde 7 buçuk gibi kısa süreli tekrar uyuyordu ama artık oyalamaya çalışıyoruz çünkü bu şekilde gece uykusuna daha erken yatıyor. Bugün uyumadığı için şimdi uykuya geçti mesela, yoksa 11 buçuk 12 yi bulurdu. Uyku olayı bu şekilde, zorlama yok ne zaman isterse uyuyor kendi ritmi bu şekilde oluştu. Genelde emerek uyuyor, gece uyanıp uykusu dağılırsa da anakucağında sallıyoruz. Tabii ki gündüz ağlama krizleri oluyor uykuya geçemediği için hepimizin yaşadığı şeyler… 💤
Kahvaltıda yumurta, avokado, zeytin, peynir, salatalık, pankek vs her gün değiştirmeye çalışarak veriyorum. Hepsini birinde değil tabi ki. Bugün mesela avokado, peynir, zeytin, salatalık yedi. Yarın yumurta yer, yanına bir iki şey. Arada yoğurt yediriyorum seviyor. Öğlen ve akşam yemek için çorba yapıyorum, sebze, tarhana ne denk gelirse. Akşam bazen muhallebi yapıyorum, bütün bunları yalayıp yutmuyor. Bazen sadece birkaç kaşık. Alışmasını bekliyorum, zamanla 🥲
Oyuncaklarıyla oynamak yerine daha çok saçma sapan şeylerle oynamayı seviyor, sanırım her bebek gibi 😅 pet şişe, krem tüpleri, kumanda, telefon kemirmek favorileri.
Tepkileri gün geçtikçe değişiyor, mimikleri anlamlı hale gelmeye başladı ve bu gelişimi izlemek çok keyifli 😇
Desteksiz oturuyor ama uzun süre oturursa sanırım yoruluyor veya sıkılıyor. Emekleme henüz yok. Geri geri gidiyor canı isterse 🙃
Evet gün içerisinde kitlediği oluyor, kucaktan hiç indirmesem keyfi yerinde ama istediği yerlere götürmem lazım.
Böyle şeyler işte 😛