siyah3430 Prematüre durumu bilmiyorum. Ben ilk çocuğumda 4 aya yakın sağıp besledim ama ezbere iş yapmadım. Şimdi çocuğum 3 yaşında. O zaman yaklaşık 2-2,5 aylıktı beni reddediyordu ve sütüm azalmıştı + ben üzüntü yaşamıştım bir sürü şey eklenince sıksam damla süt çıkıyor veya çıkmıyordu.Ebe hemşireler,doktorlar nelere gitmedim hepsi süt çekilmeye başlamış dedi. 1 hafta uğraştım baktım olmuyor emzirme danışmayla görüştüm önce. Bir sağım ve masaj planı çıkarttık.saati saatine masajlar yaptım, sonra dakikalara dikkat edip sağım yaptım.Aynı bebeğimi düzenli emziriyormuş gibi sağdım yani.Sağım harici zamanlarda bebeğimi ağlamadığı memeden çekinmediği müddetçe koynuma koydum emmese de koklasın ten tene temas olsun diye. Her gün günde en az 1 kere bazen 2-3 kere beraber bebeğimle duşa girdim, genelde duşta 2-5 dakika da olsa tutar emerdi veya emmezse ağzında tutardı o da yeterdi.Maksat uyarım olsun.1 haftada damla sütten 20cc süte çıkmıştı durumum. Sağdığım sütleri kaşık,şırınga ve fincan ile verdim.Biberonla hiç tanıştırmadım zaten meme reddi vardı bi de biberon hepten sebep olurdu diye.
Kim kime napmış,sülalede o bu ne demiş,sütüm yetecek mi artacak mı vs hiçbir şeyi düşünmedim resmen gamsız oldum.Tek işim yemeğimi yemek,sağmak,bebek,her fırsatta 3dk 10dk ne kadarsa işte uyumaktı.4 aylıkken filan yeterli sütüm sağımla geliyordu 4. Ay atağı hoplata zıplata emzirme ve duşla geçti.Koltukaltı deo bile kullanmadım o dönemde ki kokuyu alır da irrite olmasın diye.Bebeklerin duyuları çok iyi çalışır.
Uzun yazdım yani neticeyi aldım 6-7 aylıkken tamamen sağımsız filan artık gerek kalmadan dönmüştü o dönemlerde bıraktık sağımı.
Bizim mutlu serüvenimiz gibi olur inşallah.Zor lakin imkansız değil.