Sevgili anneler, kızım yaklaşık 14 aylık. Nasip olursa 1 ekimde işe başlayacağım ve kızıma kayınvalidem bakacak. Son birkaç aydır evden çizim yapıyorum ve yine günün çoğunu kayınvalidemle geçiriyor. Aramız gayet güzel, kızıma da gözü gibi bakıyor. Ancaak; gıda konusunda biraz sıkılıyorum, abartan ben miyim yoksa yanlış yapan o mu sizlere danışmak istedim. Daha önce irmik helvası, dondurma vs tattırdığı için konuştuk, verme tatlı şeyler dedik, hatta eşim kararlı bir şekilde konuşmuş, çözdük konuyu. Fakat şmdi kızım bizim yediğimiz yemeklerden falan da yemeye başladığı için kayınvalidem bu konuda yine rahat davranmaya başladı. Züber aldım, katkısız, şeker ilavesiz diye, hem biz yeriz hem kızım isterse gönül rahatlığıyla ona da veririz diye ama yok, kayınvalidem ne görse veriyor. Dün bulgaristandan gelen çikolatalı bisküviden vermiş (daha doğrusu kaynıma demiş kızçeye de tattır diye) önceki gün bülent börekten 2 dilim börek getirmiş kayınpederim, kayınvalidem ondan da vermiş kıza. Bir de hevesle anlatıyor senin kız ne güzel yedi börekten, oh tereyağlı falan diye. Bir şey deyip kırmak istemedim ama bugün ‘eşim çok kızdı börek yedi diye’ diyeceğim. Verdiği çikolatalar, bisküviler de eliyle kırıp 2 lokma kadar veriyor kızıma ama yine de niye versin ki diyorum. İşe başlamadan önce yine söyleyeceğim yemek isterse züberden verirsin en azından daha az zararlı diye ama tamam der yine denk gelirse yediği şeyden verir.
Peki sizce ben mi fazla büyütüyorum. 14 aylık bir bebek günde 3-4 lokma bisküvi, çikolata yese zararı olmaz deyip geçmeli miyim? Yoksa bu konunun üstüne tekrar ciddi şekilde düşmeli miyim?