Temmuz 2021de doğum yaptım. Suyumun gelmesi sebebiyle acilden giriş yaptık. İlk gebeliğimdi. Haliyle neyle karşılaşacağımı bilmiyordum ve muayene olurken gerildim. Sert ses tonuyla kizarak muayene etmişti doktor. 3 cm açıklık ile yatışımı verdiler. Sonrasında yatış islemlerim yapıldı. Gurbetteyiz eşim vardi yalnızca annem baska bir şehirden gelene kadar eşim gelsin istedim ama almadılar. Doğum odasına çıkardılar oda gayet güzeldi tertemizdi banyosu tuvaleti her şeyi içerdeydi. Nst bağladılar. Tabi bu sırada gelen geçen herkes muayene ediyor. Açıklığım ilerlemedi yürüyüş yap dediler nst nin çıkarılması gerekiyodu hemsireyi çağırdım kızdı bana kendin cikarabilirsin diye. Sonraki yürüyüş yapacağım zaman kendim çıkardım bu sefer de baska hemşire niye kendin çıkardın biz çıkaracağız diye kızdı. Çok fazla açıklık muayenesi yapıldı ve tutumları iyi değildi. Sadece bir doktordan çok kibar muamele gördüm. Öyle nazik bir tavrı vardı ki sağolsun rahatlatmıştı.Normalde lens kullanan birisiyim ama lensimi çıkarttırdılar. Bu sebeple yakalarında yazan isimleri okuyamadım. Açıklığım ilerlemeyince suni sancı verdiler. Öff berbat bir şeydi. Vardiya değişikliği olunca baska ekip devraldı. Bu sefer kimse iyi davranmıyordu. Ukala bir ekiple karsi karşıyaydim. İlk sen mi doğuruyorsunu prensip edinmişlerdi adeta. Yatışım sabah 11 gibi yapıldı. Saat 4 gibi ebelerden birisi bana dus aldırdı. Kadının ustu hep islandi beni yikarken ama çok kibar sekilde dus aldirdi sonra pilates topuyla ne yapmam gerektiğini anlattı. Suni sanci aldığım icin midem bulandı. Kusma ihtiyacı hissettim seslendim kusacagim diye. Kendim kalkmaya dermanim yoktu kalkamiyodum. Butona basmama rağmen seslenmeme ragmen kimse gelmedi. Defalarca kustum. Saçlarım üzerim kusmuk oldu. Sonra oda destek dedikleri görevli geldi. Bana bir kap verdi buna kus diye. O da adi bir plastik kusuyosun tartmadigi icin dökülüyor. Doluyodu sesleniyodum almadıkları icin üzerime dökülüyordu. Ebenin birisi gelmişti lütfen alir misiniz taşıyamıyorum dökülecek dedim. Destek gelir dedi ve almadi o da uzerime döküldü. Hayatımdaki en çaresiz animdi. Ağlaya ağlaya içim çıktı. Sezaryene almalari icin yalvardım almadılar. Bu konuda haklılardi her sey yolundayken alamayiz dediler. Ben doktora hemsire hanim lütfen sezaryene alin dedim. Beni oyle bir azarladı ki ben hemsire miyim doktorum diye. Yani simdi burda tum mesele bu muydu?Dogum yaklaşınca odayi dogumhaneye çevirdiler. Kustugum icin maskemi çıkarmıştım çünkü berbat olmustu. Sürekli maske taktırmaya çalıştılar doktor kizdi senin masken nerde diye. Kustum dedim aglayarak. Dogururken bile maskeyi cikarttirmadilar.Yattığım yatak çatal oldu.Akşam 10 gibi doğumum gerceklesti. İlk doğumumdu ve çok zordu. Bebeğim doğduğunda basi sismisti zor doğumdan oturu. Karnıma birkaç kisi bastırmıştı. Bebek doğdu yanimdaki beşiğe koydular. Bana ve bebege isimlik taktılar. Lensim olmadığı icin isimligi okumami istediklerinde elime aldım yibe ebe bağırdı ben sana eline mi al dedim oku dedim diye.Sonrasında yaklaşık iki saat boyunca o catalda yattım. Bacaklarimi hissetmez oldum. Bağladıkları icin hareket de ettiremedim. Bu sırada telefonum odadaydi ama vermediler kesinlikle. Eşim dışarda saatlerce haber alamamış. Personellerin umursuz ve ust perdeden tavırlarından dolayı cok rahatsiz olmustu. Haber alamadikca daha da gerilmiş ben de haber veremedikce gerildim. Doktor geldi dikişlerimi atti ama epeyce ben doğum pozisyonunda yattim halim kalmadi perisan olmustum. Dikislerim atıldı. Bebek doğduğunda giydirmiyoruz ten tene temas yaptıracağız dediler ama yaptırmadılar. Beni kaldırdıklarında oda savas alanina dönmüştü. Koltuğa oturtup yemem icin biseyler getirdiler. Nasil emzirmem gerektiğini soylediler. Bebegi de aldilar servise cikardilar. Annem gelmisti. Biz odaya geçtiğimizde annemle eşim de servise geldi. Dogum 10 gibi oldu odaya gecmemiz gece 2 bucugu buldu. Bu sure zarfında asla bilgilendirme yapilmamis sadece doğum oldu en gec 2 saate odaya alirlar demişler ve kapatmışlar. İki kisilik odaydi. Fiziki şartları normaldi iyi veya kötü diyemeyecegim. Yan tarafımda suriyeli birisi vardi. Hemsirelerin ebelerin tavırlarını gormeniz lazimdi kopek gibi azarlıyorlardi. Sunu fark ettim ki sert çıkarsanız melek gibi oluyolardi. Ertesi gün cocuk doktoru geldi cok tatli bir kadındı. Allah razı olsun bebegimi güzelce muayene etti. Sütüm gelmişti ama megerse inmemiş kanallar açılmamış. Kimse uyarmadi bu konuda ben emziriyorum sanmışım. Bebegim açlıktan aglamaya başlayınca evde fark ettik. Emzirme danışmanlığı veren falan da olmadi. Sonrasında sarılıktan yattık.
Benim için berbat bir deneyimdi. Esim de ben de cok pisman olduk. Poliklinik muayenelerinde necati beye gitmistim hep. Onun naif tavrını görüp aldanmışım. Herkes aynı sanmışım. Meğerse işler baska ilerliyormus. Keske dogumuma da necati bey girebilseydi ama nöbetçi kimse o giriyormus. Dogumu gozluklu bas ortulu bir doktor yaptirdi. Bir de erkek bir doktor vardı. İsimlerini bilmiyorum ama tavırlarını bana hissettirdiklerini unutamıyorum. Sonrasında zaten lohusalikta acisi cikti. Bunlari yazarken bile o anlara gittim gözlerim yaşlı. Allah nerde olursa olsun merhametli insanlarla karsilastirsin.