ikiprensannesi_78 Merhaba, 8 ay olacak doğum yapalı. Öncelikle, inşallah çookk kolay bir doğumunuz olsun inşallah 🙏
Size özel bir doğum odanız olacak eğer normal doğum yapacaksanız. İçerisinde banyo var, duş alabiliyorsunuz, sancılara iyi geliyor. Tabi alttan cm kontrolüne başladıkları için kan ve suyunuz geliyor, yatak çarşafı sık sık değiştiriliyor. Ebeniz ilgileniyor sizinle.
Belirli periyotlarda dr ve asistanlar gelip alttan muayene ediyor. Ki kadın erkek karışık, erkek istemem derseniz çözüm var mı bilmiyorum 🤷♀️
Benim gibi sancınız olmadan yatarsanız sunü sancı veriliyor bir de Nst bağlanıyor, kalp atışı için.
Benim 12 saat sancı ve 8 cm açıklık olmasına rağmen bebeğimin kalp atışı baya düşünce 10 dk içinde ameliyathaneye indirilip sezaryen yapıldım.
Eğer sezaryen olmasaydı, doğum başlayınca sedyenin uç kısmı çıkarılıp yerine doğum için olan kısım takılıp devam edilecekti. Odada bebeği yatırmak için kuvöz mevcut. Doğum olunca zaten anne bebek temasına önem verdikleri için sizin çıplak göğsünüze yatırılacakmış, ben bunu yaşayamadım.
Sezaryen oldum, yavrum doğdu. Verdiğim kıyafetleri giydirdiler ve bu esnada çocuk dr kontrol etti.
Sezaryen bitti, bekleme kısmına aldılar beni. Hemen bebeğimi giydiren bebek hemşiremiz oğlumu benimle birlikte bekleme salonuna getirdi. Göğsümü açtı, masaj yaptı ve oğluma memi tutturdu. Ben beklerken oğlumda emdi. Sütüm gelmişti ama sanırım 12 saat sancının etkisiydi, bilemiyorum. Hemşire hanım öyle söyledi.
Sonraaaa servise çıkarıyorlar, bütün hemşireler melek melek. O kısımda hiç sorun yaşamazsınız. Hele servisin sorumlusu, kısa saçlı bir kadın var ki, bal. O serviste biz 5 gün kaldık her nöbet grubunu defalarca gördüm. Hiç birinden de kötü bir tavır görmedim. Çok şeker hepsi ☺️
Yanımda annem kaldı. Korona olduğu için değişim yok refakatçide, sanırım hala öyledir bu kural. Erkeklere izin verilmiyor. Sadece babayı arayıp çağırıyorlar görmesi için belli saatlerde o kadar.
Bu arada unuttum yukarıda yazmayı. Doğum odasında telefon yasak. Her şeyinizi yüzük, kolye, telefon ve kıyafetlerinizi poşet ile alıp eşinize teslim ediyorlar. Odanızda dahili telefon var, onun numarasını eşinize söylüyorlar. Ki söylemeyi unuturlarsa sorun kesin. Oradan arayabilirler sizi. Ve belirli aralıklarla eşiniz aranıp bilgi veriliyor durumunuz ile ilgili. Ben sezaryene hazırlanırken hemen eşimi aramışlar, bebeğin kalp atışı yavaşladı sezaryene alıyoruz bilginiz olsun diye. Tabi eşimde otoparkta dokuz doğurmuş bür sonraki haber gelene kadar 😂😂
Sorunuz varsa cevaplayayım 😅