GizemCengiz ben iki ay önce kızım 3 aylıkken 3 saat uçak yolculuğu yaptım. Bi çok araştırma yapmıştım deli gibi 😅 çok takmıştım kafama. Ama öncelikle rahat olun lütfen. Hiç sıkıntı yapmayın yoksa bebeğinize yansır.
Bebek arabası da götürecek misiniz yanınızda? Kolaylık oluyor diyorlar ama ben götürmedim havaalanına eşim bıraktı valizleri verene kdar beraberdik sonra o gitti ben devam ettim yalnız iseniz bebek arabası olsun yine yanınızda.
Bebeğinizi tabiri caiz ise soğan gibi giyindirin. Atlet üstüne ince penye. Üstüne hırka, onun üstüne de bir ceket. Uçağa binince önde arkada oturmanız durumu fazlasıyla etkiliyor. İlk uçak kalkana kadar çok sıcak oluyor hemen soydum ben kızımı çünkü çok ağladı. Ama uçağa binene kadar çok soğuktu. Uçakta soyunca sustu hemen, bir de bir çok insan dikkatini çekti izlerken herkesi zaman geçti. Ben hep uçak kalkarken emzirmeye odaklanmıştım, bir saniye bile kaçırmak istemedim kulaklarına basınç yapar da ağlar diye. Uçak hareket edince emzirmeye başladım ama erken oldu 😅 çünkü kızım çok çabuk emiyor. Neyse ki hemen uyuya kaldı uçağın motor sesine, emin olun sizin de öyle olacak :) bir buçuk saat uyudu kucağımda. Ben biraz büyükçe yastık almıştım yanıma ama hostesler de veriyor isterseniz. Cam ve ön koltuk arasına doğru bacaklarımı uzatıp kızımı kucağıma uzatarak yatırdım. Uyanacak olursa bacaklarımla sallarım diye. İki tane battaniye alın biri ince biri kalın olsun. Üstünü örtmek için, uçakta onu da veriyorlar ama her ihtimale karşı aldım ben.
Altını uçağa binmeden hemen önce temizleyin mutlaka yapmış olsun veya olmasın. Uçakta yaparsa da tuvalette alabilirsiniz, hostese sorduğunuzda bebeğinizi yatıracağınız yeri gösterir size. Sadece wcye giderken mutlaka o yerin üzerine serecek örtü alın kuru yere ben bebeğimi yatırınca çok korktu, uçak sa türbülansa girdi o an, ağladı biraz. Bir de wc ve uçağın arka tarafı çok soğuktu ben de kızımı en önden arkaya götürdüm altını almak için üzerinde de sadece kısa kollu atleti vardı 😢 geri de dönemedim nasıl üzüldüm üşüdü diye yavrum. İnerken de emzirmeyi unutmayın yine :) hemen de üzerini giydirin ki hava değişimi sarsmasın.
Bebek arabası alacaksanız yanınıza onu uçağa girerken bırakıyorsunuz zaten, inerken yardımcı oluyorlar veriyorlar tekrar size :)
inşaAllah yardımcı olabilmişimdir.