Erdemim öncelikle kıyas yapmak için yazmıyorum canım yanlış anlamanı istemem ben yaptığım uyguladığım şeyleri yazmak istiyorum sana.3 ay 5 günlük oğlum var ellerini izliyor birleştiriyor, son günlerde sesli 2-3 kez kahkaha attı o kadar. Ben ellerini kullansın diye oyun halısı aldım üstteki oyuncakları çekmeyi kavramayı öğrendi.Hergün eline farklı dokulardaki nesneleri veriyorum işte kumaş ,ip,karton,hışırtılı şeyler falan.Hatta geçen hafta bi kutuyu deldim birkaç yerden içine kumaş parçaları koydum uzanıp çekip çekip çıkardı onları böylece kavramayı tutup çekmeyi öğrendi ,elini parmaklarını kol kaslarını kullandı.Bazı uygulamaların gelişimi desteklediğini düşünüyorum mesela pek sevmemesine rağmen bi beş dk falan yüzüstü yatırdım omurga gelişimi açısından şimdi yüzüstü yatarken kafasını bayağı kaldırıp etrafı izleyebiliyor aynı aydaki kuzenimin bebeği yapamıyor bunu tabi ki her bebeğin gelişimi farklı kıyas yapmamak lazım ama gelişimi de desteklemek lazım.Bebeğin sağlıkla büyüsün İnşaallah