Elifnisaaaa o aylarda oğlumda öyleydi. Bütün günüm oğlumu uyutmakla geçiyor ama yarım saat bile uyumuyor sonra uykusuz kaldığı için yine uyumaya çalışıyordu. Saat başı uyuttuğumu bilirim. Ama gerileme bittikten sonra zaten 5. Aya girmiş oluyorlar o zaman da uyku düzeni kurmaya başlıyor. Mesela oğlum önceden 5 uyku yapıyordu sonra 4’e düştü. Uzun bir süre 4 uyku yaptı. 6. Aya doğru 3 uykuya geçti. Ben saat düzenlerine çok dikkat ettim. Yani en önemlisi saat düzeni bence. Birde gündüz karartma perde kullanıyorum onunda çok faydası oldu. Şimdi 9 aylık 2 uykuya düştü.
Şöyle söyliyeyim herkes eleştirdi beni, çocuk bu uykusu gelince uyur, erken uyutma 8’de gece uykusu mu olur diye? Yeri geldi dışarı bile çıkmadım uyku düzeni bozulmasın diye ama değdi doğrusu. Bunun temellerini 4. ay uyku gerilemesinde attım sayılır ve çok sabırlı davrandım. Zor olsa da düzen kurduktan sonrası çok rahat. Düzen ve rutin çok önemli.