000 5 kilo domates aldım kavanoz yapmak için ama nasıl yapacağımı bilemiyorum. Bana pratik tarifiniz varsa verebilir misiniz? Bebişle zor olmasın😄
Cheddar 000 domatesleri güzelce yıkayın 4-5parçaya bölüp kaynamaya koyun. Tuz, şeker ve sirkesini ilave edin iyice kabuğundan ayrılmaya başlıyo helme helme oluyor. Kabukları el yordamıyla kabasını alıp geri kalanını blend edin. Sıcakken kavanozlayıp ters çevirin
Zhnce 000 ben ilk başta kaynar suyla haşlayıp kabuklarını haslandiktan sonra soyuyorum kolay oluyor Sonra da dilimleyip kaynatiyprum En son blenderdan geçiriyorum
Atamom16 000 kabuklarını soyup dörde bölüyorum rondodan geçirp tencereye tuz yağ koyup 45dk 1 saat arası pişiriyorum kaynar vaziyetteyken kavanozlara doldurup ters çeviriyorum
Sarikuzumalp 000 domates kabuklarının kolay soyulması için üzerine sıcak su dök sonra pıt pıt soy 😃 sonra biberin varsa yağda biraz kızarttıktan sonra doğradığın domatesleri de üzerine katıp kaynat. Ve de mutlaka kavanoz kapaklarını kaynat daha sıkı kapanıp bozulmaması için ☺️ bende bugün yapıcam koca bi sepet 😭
000 Cheddar bide sirke katmasam olmaz mı çünkü bu püreyi çoğu şeye kullancam tadı bozuk olur gibi geldi bana
Cheddar 000 domates sosunda sirke kullanılır bozulmasın diye bir bardak koymuyorsunuz 2yemek kaşığı kadar
Zhnce 000 yağ koymam hiç Sadece tuz atıyorum o kadar Bide.mesela ben bunu yaptığımda menemen, domates çorbası, yemeklere sos olarak kullanıyorum O yüzden tuz dışında birsey eklemiyorum Senelerdir bu şekilde yaparim bu sene bile 40 kavanoz yaptım 😊
Zhnce 000 tamam o zaman benim dediğim gibi yaparsan herseye kullanabilirsin Tuz dışında birsey koyma içine
Honki_Ponki 000 canım bak ben şöle yapıyorum hatta yeni yaptım domatesleri güzelce yıkadıktan sonra irili ufaklı dogradım kaynamya bırak tıktan sonra biraz baya bi kynatoyorum hanirenkleri dönüsene ce sonra blandırla geciryom kabıklaroyla birlşkte kabuk mabuk kalmıyo blandır yapınca ardından sıcak sıcak kavonozlıyorum içine hiç bir sey koymuyorum kapatıltan sonra kavonozları ters cevirp sarıyorum bi sofr mendilşyle sabahca duruyor öle kapkları atan olan varsada tekrar o gün içinde kaynatıp yine kapatıyorum başka kpakla
AloneMom 000 iyi bulmuşsun vallahi.bende Alicam persembe günü pazar var😅en son gideyimde çürük çarık toplayayim ucuza😅😝