Babygirl2021 oyunlarımıza her gün bir kitap okuyarak başlıyoruz. Görseli bol olan kitaplar aşırı ilgisini çekiyor. 2 gün üst üste iş bankasının büyüdüğüm zaman kitabını ona okudum. Oyun halısına sırt üstü yatırıyorum kitap okuyacağımız zaman üst dikkat çeken aparatını çıkarıyorum. Kitap çok renkli zaten hemen ilgisini çekiyor okuyorum okurken bende bir şeyler katıyorum.
aaaa anneciğim bak büyüyünce uzay gemisine binip uzaya gitmek istiyormuş. Bu çocuk galiba astronot olmak istiyor galiba değil uzaya astronotlar gider kesin onu olmak istiyormuş bence diyorum mesela o o arada heyecanlanıyor zaten ellerine dokunuyorum kollarına dokunuyorum. Daha fazla hareket yapması için yüreklendiriyorum onu. Ardından gene iş bankasının büyük sorular kitaplarını açıyorum biraz sırt üstü başlıyoruz. Bu kitap da soru cevap şeklinde. Çok erken diye düşünmüştüm aslında bu kitaplar için ama görselleri çok iyi kitapların sorulara cevap tabikide veremiyor ama ben görseli göstererek Ayyy ne kadar güzel renkli bir uçurtma biliyor musun babam beni uçurtma uçurmaya götürmüştü biraz büyüyünce senin babanda seni götürecek piknik yapacağız top oynayacağız sen uçurtma uçuracaksın diyorum. Ardından kitaptaki soruyu kendi kendime sorup cevaplıyorum. Çünkü annelik kendi kendine konuşmayı gerektirir 😂 uçurtma ne olandan uça az anneciğim diyorum tabiki rüzgar olmadan kızım rüzgar olmadan uçamaz diyorum. Mesela babası mesleği gereği daha teknik bakıyor durumlara onunla oynadığı saatlerde onların oyunlarını da dinlemeye çalışıyorum. Babası geçen kuyruğu olmadan uçamaz demişti mesela. Hemen onu da ekliyorum. Kafası karışmasın diye. Anneciğim rüzgar sayesinde uçar Ama uçurtmanın uçmasını istiyorsan kuyruğu güzel olmalı uzun olmalı sana upuzunnn bir kuyruğu olan uçurtma yapalım mı diyorum. Sonra sıkılıyor dönmeye çalışıyor. Kendi dönmesine izin veriyorum. Kolunu kurtaramazsa gene konuşarak kolunu düzeltiyorum. Yaklaşık 1 hafta sonra bana ihtiyacın olmadan kolunu düzeltebileceksin bence çok başarılısın falan diyorum. Biraz da kitaptan soru cevapları yüz üstü şekildeyken bebeğim yapıyoruz. Mesela benimki ayına göre oturma eğilimi gösteriyor. Klasik yastığa belinin üzerine gelecek şekilde yatırıp kukulinin müziklerini açıyorum. Başlıyoruz beraber söylemeye ben dans ediyorum garip mimikler yapıyorum. Eline çıngırak veriyorum sallamasını iyice kavramasını sağlamaya çalışıyorum. Biraz da bu şekilde oyalanıyoruz. Hışırtılı kitaplar veriyorum eline oyun halısına yatırıp ucundaki piyanosuna tekme atarak basması için yüreklendiriyorum. Bak kızım şimdi ben basacağım ama sen ayağını istersen müziğin yanında güzel sesler çıkraksan vs diyorum. Tabiki de direkt yapmıyor ama yanlışlıkla bastığında şaşırıp kalıyor. 😂 zaten sesten vs yoruluyor 30 35 dk anca dayanabiliyor. Ardından alıp biraz evi turlatıyorum. Konuşmaya devam ediyorum ama artık daha sakin bir tonda. Besliyorum. Beslerken uyuyakalıyor çoğu zaman. Uyumamış olursa da emziğini verip yanına beyaz gürültülü uyku arkadaşını açıyorum. Poposuna vurdurarak yanına uzanıyorum. Ben henüz uyku eğitimi vermedim. Yanında ayakta durunca uykusu açılıyor. Ama takip ettiğim insanlar bu şekilde de uyutuyor. Uyku eğitimi için tam 4 aylık olmasını bekliyorum. Ve sipariş ettiğim uyku arkadaşının gelmesini. Ya da emziğine pıt pıt vuruyorum. Bir ritim ya da böyle düzenli bir temasta çok daha kolay uykuya dalıyor benim bebeğim. Sonra uyuyoruz uyanınca da sakince yanına gidip konuşuyorum. Altını değiştiriyorum konuşarak besliyorum. (Beslerken konuşmuyorum ilgisi çok dağılıyor.) ardından uyurken yaptığım mutfak işine dönüyorum onu da anakucağına koyarak eline bir oyuncak veriyorum. Açıyorum çocuk şarkıları ben söylüyorum o elindekiyle oynayarak hem ben işimi halleşiyorum hem o kendi kendine oynuyor. Kısacası çocuk sesten benim konuşmamdan yoruluyor. Çok fazla kelime duyuyor ben konuştukça da daha mutlu oluyor.