birannebirbebek1 Eğer kreşe yazdırdıysanız hiç endişe etmeyin, konuşmaya orada başlar. Çünkü iletişim kurması gerekecek hem arkadaşlarıyla hem öğretmeniyle, arkadaşları konuştuğunda onlardan da bir şeyler öğrenmeye başlayacak, yemekte, etkinlikte, uykuda her an iletişim kurma ve isteklerini dile getirme becerisi kazanmaya başlayacak. 4 yaşta çalışırken bir çocuğum konuşmuyor olarak gelmişti, sık sık iletişim kurduğumuz için zamanla konuşmaya başlamıştı. Olabiliyor böyle şeyler, sosyalleşmesi yeni beceriler kazanmasına da konuşmasını ilerletmesine de etki sağlayacaktır. Evde destek amaçlı su istediğinde işaret ettiğinde bu su su mu içmek istiyorsun gibi yanıtlarla istediğini verin, sık sık şarkı söyleyin, gel beraber söyleyelim dinleyelim diyerek ilerleyin, kitap okuyun, kitaptan ona sorular sorun, resimleri gösterin bu nedir, nasıl ses çıkarır gibi önce siz yapın sonra ona sorun, bir kaç aşamada ilerleme kaydedecektir.