00niin00 ben eğitim almadım ama çok araştırdım birçok video izledim birazda oğlumu izledim.
en baştan anlatayım inşallah yardımcı olur size.
oğlumu ben yatağına alıştırmıştım kendisi uyuyordu hiçbir destek almadan 4,5aylıktı o zaman sonra gündüz uykuları çok kısaldı tabi annemde bilmediği için yanına alıp onunla uzanmayı veya uyumaya başladı böylece teması arar oldu. İlk zamanlar çok hoşuma gitti hiç sıkıntı yaratmadan uyuyordu. Sonra bu uykuları kısalmaya başladı yanında birini arar oldu ee bende çalışıyorum akşam o uyuduktan sonra iş yapıyodum olmadı bir türlü. En sonda dedim artık uyku eğitimi vericem diye. İlk olarak yatağına alıştırmaya başladım. Bizimle yattığı için ilk adımım o oldu. İlk olarak gece uykusundan başladım ve de baybay night damlasından destek aldım. İlk gün ağladı konuşarak sakinleştirdim ama konuşmalar hem çok kısaydı hemde çok netti. Göz temasında kurmadım. İkinci gün daha az ağladı. Üçüncü gün ağlaması neredeyse yoktu öyle olunca öğlen uykusunda da aynı şeyi yapmaya başladık.Elimi tutup uyurdu ama uyanmaları olurdu. İlk iki üç gün belki 2saatte 1uyandı ama yanıma almadım gene yatağına yatırdım yanında oturdum elimi uzattım sevdim ama konuşmamaya çalıştım ve göz temasını minimum seviyeye indirdim. Yavaştan alıştı ama tabi uyanmaları kesilmedi teması istedi. Yanına tişörtümü yastığımı koydum olmadı. Yaz dönemi gelince okullar tatil oldu diye kontrol komple bende oldu. Saat kaçta uyanırsa uyansın yanıma almadım. Bu el tutarak uyuması 1aydan fazla sürdü ama yatağını iyice benimsedi. Daha sonra elimi tutmasını kısa aralıklar izin verdim direndi ama uyudu. Bana çok Naz yapmaya başlayınca baba devreye girdi. Onun elini hiç tutmazdı. Böyle böyle derken alışmaya başladı. Daha sonra bir gün dışarıya çıktık çok yorulmuştu direk uyudu ve o gece hiç uyanmadı. Demek ki dedim enerjisini atamıyor uykudan önce dışarıya çıkarmaya ve iyice yormaya başladım. Bu durumada alıştı. En son bütün herşeyi bitirdik genede uyanmaları devam etti ama çok çok azaldı bir veya iki kez uyanıyordu. O sırada emziğini ayına göre değiştirelim dedik emziğini beğenmedi büyük geldi ve tamamen bıraktı onu bırakınca uyanmaz oldu. Biraz şansa ilerledi son aşama. Tabi hala odasında uyumasını bekliyoruz 5-10dk içinde uyuyor nadirde olsa uyanıyor yanına gidiyoruz görüyor bizi ve hemen geri yatıyor. Her akşam önceside şöyle rutin oluşturduk akşam yemeği baba ile oyun veya park eve geliş duş uyku saatine yaklaşınca süt salonda koltukta biraz mayışma ve yatağa gidiş. Son zamanlarda kendisi kiminle uyumak istiyorsa elinden tutup götürüyor.