Koalina
Hiçbir hükümet bir ülkede herkesi mutlu edemez. Her insan aynı dine inanmaz, aynı dine inanan insanlar bile tek bir şeye, aynı şeye inanmaz, aynı şekilde yaşamaz.. Bir grup diğerine baskın çıkar mutlaka. Devlet bir gruba meylederse, diğerini dışlarsa vay o ülkenin haline.
Türbanın kime ne zararı vardı ki engellediler hiç anlayamadım. En sevdiğim öğretmenim okulun önünde türbanını açar girerdi okula, ders bitip giderken yine örtünür giderdi. Örtülü de örtüsüz de aynı insandı, zihniyeti aynı, kalbi aynı, inancı aynı, aynı insan.. Başında örtüsü olsa ne zararı vardı gerçekten.. Hiçbirimiz türbanına aval aval bakmadık.. Hiçbirimiz hiçkimsenin türbanına, çarşafına aval aval bakmadık.
Şimdi ise tam tersi. 70lerin, Türkiyesindeki giyime bir bakın, 2000lerin, 2020nin.. sağa baksan türban, sola baksan çarşaf. Ne güzel, en azından bir kesim inancını özgürce yaşayabiliyor. Kimseye bir zararı yok bunun.
Bu o insanlarda öyle bir travma yaratmış ki, sadece türbanla örtüyle özgürce her yere girebilmek uğruna, diğer her türlü olumsuzluk görmezden geliniyor. Yeter ki türban serbet olsun. İnanın siz de haklısınız, her insan özgürce giyinme ve istediği dine inanma hakkına ve özgürlüğüne sahip. Ama unutmayın ki, türbanlı dolaşabilmeniz için bu ülke çok çok büyük bir bedel ödedi. Türban meselesi çok insanın gözlerini bağladı bu ülkede.. Bunu lütfen bilin
Ben yorumumu genel yazmıştım, Talibanın şuan Afganistanda koyduğu kuralları baz alarak. İnsanları kutuplaştıran, hükümetin yönelimleri, taraf tutmasıdır.