anayimbennana 15 aydır alerji, atopik dermatit ve egzamasıyla mücadele ettiğim bi bebeğim var. Tecrübelerimle bir kaç tavsiyede bulunmayı kendimde hak gördüm :)
öncelikle her egzaması olan çocuk alerjik değildir, ama bu durumu ekarte edebilmek için alerjiyle ilgili tüm kontrolleri yaptırmanızı öneririm ki önlemler önceden alınsın. Cilt bakımına gelince terlemek 1. Düşmanları bu çocukların. Kesin ve net terlemeyecek. Egzama olan yerleri önce kortizonlu bir karışım(benim kullandığım vazelin,gliserin,advantan) veya yoğun çinko içeren bir krem(la roshe posay-cicaplast) ile toparlamalısın. Direkt nemlendirici egzama olan yerlerini daha çok alevlendirip sulandırıyor, çocuğun cildi daha çok yanıyor. Deniz suyu gerçek bir şifa bu çocuklara. Son olarak emziriyorsan eğer aktif egzama olduğunda döküntüyü tetikleyecek hayvansal gıdalar,domates,çilek gibi cildini daha da uyaracak şeyler yememendir. Günde 1 kez ılık bir duş çok kalmadan. Ve daha cildini iyice kurulamadan nemlendirici.Nemlendirici olarakta la roshe posay ap+ ve bioderma atoderm kullanıyorum. Sağlıkla büyüt 🌸