KayraninAnnesii
şöyle bir yazım var @Kelebekanlatiyor instagram hesabımda… Yeni doğan annelerine diye başlayan… Tam da senin için olduğunu düşünüyorum tatlı anne…
Gündüz her şey bir nebze daha kolay da, akşam olduğunda boğazımda bir yumru oluşurdu… Çünkü akşamın ve gecenin ne getireceğini bilemezdim. Gündüz doktorumuza çat diye ulaşabiliyordum ama gece zordu. Çünkü akşam, altını temizlerken katılarak ağlamaya başlayabiliyor ve ben kalbimin o küt küt atışını hissedebiliyordum. Çünkü geceleri o uyurken, nefes alış verişini duyamadığım için yataktan sıçrayarak kalkıyordum. Kustuğunda nefes yolu kapanmasın diye o kadar hızlı hareket edip onu yan çeviriyordum ki, Flash görse utanırdı. Ya da gündüz bir yere gideceksek pusete koyduğumda şeklinin doğru olup olmadığını bilemezdim… Emniyet kemerlerinin sıkı ya da gevşek olup olmadığını düşünürdüm. Kafasına şapka takarken ağladığı için çok sert hareket ettiğimi ve onun canını yaktığımı düşünürdüm.
Aynaya bakıp gördüğüm şeye şükretmek için deli gibi çabalardım, deli gibi… Çamaşırımı, pedimi, göğüs pedlerini değiştirmeyi hatırlamak ya da buna zaman yaratmak çok ama çok zordu. Üstüme olan ve içinde rahat edebildiğim aynı zamanda da temiz kıyafet bulmak kabus gibiydi. Üstelik sürekli terliyor ve kokuyordum… Bebek uyuduğunda, yemek yemek, uyumak, banyo yapmak ya da temizlik yapmak arasında bir seçim yapmalıydım, çünkü asla dördünü birden yapamayacağımı biliyordum.
Çok zor… Yeni doğan dönemi gerçekten zor… Öyle toz pembe annelik hikayelerindeki gibi saf mutluluktan oluşan, emzirirken etrafınızda kelebeklerin uçuştuğu, nefis kokularla dolu bir ormandaymışsınız gibi hissettiğiniz bir durum yok… Bu yeni doğan dönemi bebeğe giydirdiğimiz tatlış kıyafetlerle hafifler gibi yapıyor, sizi bir an güldürürken diğer yandan süründürüyor. O kıyafeti giydirdin ama bir de çıkarması var. Ama küçük ama büyük bu dönemin zorlukları var, kabul edelim.
Çok zor ve senin zor olduğunu söylemeye hakkın var sevgili anne. Zor olduğunu söylemen seni kötü bir anne yapmaz, çocuğunu sevmediğin anlamına gelmez, inanılmaz bir anne olduğun gerçeğini değiştirmez. Bu seni insan yapar. Senin de benim gibi bir insan olduğunu gösterir. Çünkü benim için de çok zordu ve ben bu yeni doğan fanusu içinde yalnız olmadığını bilmeni istiyorum. Söz veriyorum çok yakında, eli kulağında o fanus paramparça olacak ve güneş doğacak… Aynı seninde bir anka gibi tekrar doğacağın şekilde… Söz…