bsrkrgx ekrana maruz kalma kısmını artık yani tüm uzmanlar üstüne basa basa anlatıyor. Bir şey demeyeceğim kızım 19 aylık gittiğimiz yerde bile TV yi kapatıyorum. Gayette konuşuyor diğer insanlarla da iletişim kuruyor. Neler yaptım, hamile iken bile konuşurdum. Doğdu slinge taktım her işimi onla yaptım her şeyi yaparken konuştum anlattım yeter ki farklı kelimeler duysun diye 18 günlükten itibaren her gün dışarı çıkardım parka götürdüm sürekli gözlem yaptı. 11 ay itibariyle parkta kendi de oynadı diğer çocuklarla kaynaştı müdahale etmedik oyunlar kurup oynadılar. ( özellikle diğer çocuklarla kaynaşması dil gelişimi icin çok önemli cünkü mecbur kalıyorlar oynayabilmek iletişim kurabilmek için konuşmaya) misafir geldi misafir gittik aynı sofraya oturduk kalktık gözlemledi muhabbete katılmaya çalışınca herkes kızımı destekledi anlatmaya çalıştıklarını anlamaya çalıştık. Yani bu is ekip işi, gözlem işi. Çocuklar gözlem yaparak öğrenirler. Ayrıca hepsinin yetenekleri kendini ifade etme şekilleri farklıdır. Zamanı gelince ihtiyaç duyunca oğlunuzda aktif konuşmaya başlayacak 🙏🏻❤️