Mervebtnrr yani şöyle söyleyeyim Almanya mesela sinovac aşısını tanımıyor. Şöyle ki mesela turistik gezi için Almanya ya gideceksiniz , aşılı olmanız gerekiyor , ama sinovac alışı olanları ülkesine yine de almıyor . Almanya da bu aşı zaten hiç yok . Yaptırılmıyor yani. Bu bile bu aşıyı yaptırmamak için yeterli bir sebep benim için. Ve bu aşı ilk çıktığında şey duymuştum. Bu Çin aşısını Çinliler kendi insnalrına yapmıyorlar , sadece satmak şçin ürettiler , kendiler biontech alıyorlar diye. Eğer doğruysa ( ki bence doğru) kendi ülkesinde ki insanlara bile bu aşı yapamayan bir ülkenin aşısını olmak bence çok mantıklı değil