Momteach yani ben ilk başta öyle bir yöntem denedim ama hiç uzaklastirmadim. Hep yanında oldum pis pis sesiyle gözünün önünde ona hep destek oldum iki üç gün ağladı sonra alisti. Ama sonra atak haftalarina girdik ve tüm düzen bozuldu. İnanılmaz direnmeler başladı. Sonra Türkan acar in yöntemiyle uyutmaya başladım. Kıyamadım. Belli bir süreden sonra anne yüreği dayanmıyor. Şimdi öyle alıştı. Mesela sallıyorsunuz ya yavaş yavas ritim bozun bir elinizlede poposuna pis pis yapın amaç pis pise alıştırmak. Baktınız ritim bozunca ağlamaya başladı sonra tekrar aynı şekilde sallayın sakinlesince tekrar ritim bozun. Ama pis pisi hiç kesmeyin. Hem ağlatmadan uyutmus oluyorsunuz. Hemde desteği azaltiyorsunuz. Desteği bı anda kesince baya aglamalar olur o yüzden amaç yavaşça kesmek. Uyumadan hafif mayismisken sallamayi bırakın. Ağlarsa tekrar dan başlayın. Zor sabır gerektiren birşey ama sonunda alışıyorlar ve her yerde uyuyorlar. En önemlisi uyku öncesi rutin. Çünkü bebekler ileriyi görmek isterler. Hep aynı sırayla aynı seyleri yapın mesela alt değiştirme, uyku tulumunu giydirme, kitap okuma ninni söyleme vs. Birde uyku arkadaşı. Ama sadece uyuyacagi zaman yanına verin ki onu gördüğünde uyuyacağıni anlasın. İlk başta rutine alistirin. Saatleri en sona bırakın. Çünkü eğitimde saatler hep değişiyor. Sonra dediğim gibi hem ağzınıza hemde elinizle pis pis yapın. Bir iki hafta sonra belki 3 bilemiyorum bebekten bebeğe değişiyor ayağınıza alın sallamadan elinizle pis pis yapin tepki vermediğini göreceksiniz. Ama uyku arkadaşı çok önemli onu ihmal etmeyin. Çünkü bebeklerin bir saatlik döngüleri oluyor uyanıp yanında güven verecek bir araç istiyorlar. Rutinleride ihmal etmeyin. Sonra alışıyorlar. 🤗