3 yaşına kadar disiplinli bir beslenme düzenimiz vardı. Firelerimiz çok azdı. Şu an 3 yaşında paketli-hazır gıdalardan sağlıklı seçimler yapmaya çalışıyorum. Çikolata gibi şeyleri pek bilmiyor bayramdan bayrama 1 tane izin veriyorum. (Tabii biz de 1 tane yiyoruz. Nasıl beslenmesini istiyorsak eve onları almalıyız. ☺️) Kraker, meyve pestilleri, süt dilimi, hazır kefirler gibi hazır gıdalar veriyorum sadece.
Onun dışında yaz olduğu için 2 haftada 1 balık, her gün en az 2 köfte büyüklüğünde et-köfte-tavuk(hangisi varsa), sebze yemeği yoksa o gün pilavına havuç rendelerim mesela ama günlük mutlaka sebze yer. Bakliyata haftada 4-5 gün yer vermeye çalışıyorum. Sebzede de karbonhidrat vardır o yüzden makarna pilav gibi şeyleri haftada 1-2 den fazla vermiyorum. Tabak tabak yemek yiyen bir çocuk değil az ama sağlıklı besleniyor. Mesela öğlen 1 dilim çikolatalı ekmek yemesindense 1 kaşık ıspanak yemesini tercih ederim. Et ve süt ürünlerini doğal ya da organik tercih etmeye özen gösteriyorum.
Yeni başlayan annelere de daha önce yayınladığım bir yazımı paylaşmak isterim. 🙏
https://blog.mutlubebekleriz.com/bebek-bakimi/bir-ek-gida-seruveni/