Benim bebeğim hidrosefali hastası, sadece kafasının büyük olmasını sıvı toplamasına bağlayan sağlık çalışanı olmamalı ya. Genetik faktörler de önemli. Aile de var mı kafası büyük olan ilk bu tespit edilmeli. Bir de kafasını ölçün haftalık büyüme varsa şayet sıvı toplamasından şüphelenilir. Ya da hareketlerinde anormallik var mı? Fışkırır tarzda kusması var mı? Göz de kayma vs var mı? Direk sıvı birikimini söylemek çok büyük bir yanlış.