3children1mom Mnkaslnn- Lor yapmak biraz meşakkatli yaa ☺️ Peynir altı suyundan yapılıyor. Hani süte limon, peynir ve ya yogurt atılıp yapılmaz.
Yarim_Kilo_Kiyma Mnkaslnn- 3 su bardağı süte 3 yemek kaşığı yoğurt ve bir kaç damla limon. Sütü kaynarken yoğurdu ekliyorsunuz ve limonu sıkın. Süt azalana kadar kaynatın, kalan sıvı peynir alttı suyu olarak kullanalirsiniz. Arkadaş kolay değil diye yorum yapmış ama gayet güzel ve lezzetli oluyor. Deneyin derim
Momssss Mnkaslnn- ilk ek gıdaya başladığımızda lor veriyordum şimdi 13 aylık biz ne yersek onu veriyorum. Ekicinin tam yağlı yumuşak peynirini çok seviyor. Hafif tuzlu fakat vücudun tuza da ihtiyacı var😊
3children1mom Yarim_Kilo_Kiyma Sizin yaptığınız lor değil hanim efendi ☺️ Süt kesiği hemen herkes yanlış biliyor. Lor peynir yapımını burda hep savunuyorum. Lor peynir altı suyundan yapılıyor. sizin yaptığınız süt kesiği, lor değil !!
BarlasMomm 3children1mom lor nasil yapilir merak ettigim icin soruyorum peynir alti suyuna nasil bir islem uygulaniyor
3children1mom BarlasMomm Çiğ sütü mayalanacak ısıda içine peynir mayası ile mayalanır. Yogurt kıvamı oluyor onu torbaya konur. Alttan çıkan peynir altı suyunu bir kaba suzulecek şekilde peynir süzülür. Süzülen taze peynir. Onunla ister salamura ister o şekilde kullanılır. Altta kalan suyu tekrar kaynatılır. Zaten kaynamaya başlayınca gözle görünür şekilde lor peyniri yüzüne çıkar. Tekrar torbaya konulur. Torbanın içindeki lor peynir olarak tüketilir. Kalan suyu ister dök ister bebeğin çorbasına falan koyabilirsin 👍🏻🖐🏻
BarlasMomm 3children1mom tesekkur ederim deneyeceğim. Bebegim 7 aylik oldu lor yapmam gerekli cünkü sagolun tarif icin 👍😊
Kubrakoc06 drn5410 kabız yapıyorsa muzu ortasından bölüp içindeki siyah çekirdek gibi olan var ya o kısmı çıkartmanızı tavsiye ederim böylece kabız yapmaz