KaSeAy lütfen ekteki linki okuyun. Şuan elimizde eskiye nazaran daha çok imkan var. Bunları mantıklı ve bilimsel gerekçelerle inceleyip seçmek bizlerin yararına.
eskiden mide bulantısı için kullanılan bir ilaç bebeklerde uzuv gelişimini engellemiş ve bunun sonucunda da pek çok engelli birey dünyaya gelmiştir. İlacın bu etkisi tespit edildiğinde de “biz de kullandık bizim çocuklarımızda olmadı bence alakası yok” diyenler de oldu. Sonuç ilaç yıllardır yasaklı ve kullanılmıyor.
Yine geçmiş dönemlere baktığımızda kalça çıkıklığınds yüksek bir orana sahip olduğumuzu görüyoruz. Nedeni tam kundak. Halbuki hepimiz belki demıyndakşandık değil mi? Şuan ciddi bir düşüş var. Çünkü kundaklama sayısı azaldı. Kundağın yararları da ortaya kondu ve yarım kundak yapılması öneriliyor artık. Gelenek ve bilimin birleşmesine güzel bir örnek
geçmişimizde bebek büyütmeye ilişkin çok güzel gelenekler görenekler var. Büyüklerimizden bunları öğrenip uygulamalı ve sonraki nesillere aktarmaşıyız. Ancak bu körü körüne değil gerçekten işe yarayanlarını bulmak ve uygulamadan önce inceleyip araştırarak olmalı.
çünkü çok büyük birşey yapıyoruz. Bir canı dünyaya getirip onun herşeyinden sorumlu okuyoruz. Bu büyük bir sorumluluk hem bebeğinize hem tüm dünyaya karşı.
Konuya dönecek okursak size bilimsel verilerin de bulunduğu ve türk hemstolıji derneğinin yayınladığı bir yazıyı ekliyorum. Lütfen okuyun. Bu dernek her yıl binlerce vaka ile çalışıyor bebek çocuk görüyor.
http://www.thd.org.tr/thd_halk/?sayfa=cocuklarda_demir_eksikligi_anemisi
Bebeğinize ve size sağlıklı huzurlu bir yaşam dilerim.