mihrosum öncelikle anladığım kadarıyla uzman bir kişi bu. Yine de bir uzmana göre bana dili yani anlatımı hiç doğru gelmedi.
İnanılmaz bir genelleme içine girmiş. İnanılmaz bir “genel” algısı oluşturarak, bu “genelde her çocuğun yapması gerektiği şeyleri yap-a-mayan çocukları” direkt otizmli bir birey olarak tanımlamış. Çok yanlış bence.
Benim kızım 2 yaşında. Hem parmağıyla gösterir, hem “anne bak” der, hem istediği şeyin adını söyleyebiliyorsa söyler, hem de çoğu zaman kendi gidip alır. Mesela bardağı. Ulaşabileceği bir yerdeyse kendi alır. Bunda ne gibi bir otizm belirtisi olduğunu ben tam anlayamadım. Çocuk tam “ben” çağında. Her şeyi kendi yapmak istiyor. Hiçbir şeye müdahale ettirmiyor. Tamamen bireyselliği eline aldı. İstediği şeyi gidip kendi alması ne gibi bir endişe yaratmalı? Bana saçma geldi açıkçası.
Ayrıca her çocuk şartlanmış gibi 1,5 yaşında konuşmuyor. Bir anda konuşması açılan çok fazla çocuk var. Benim kızım da bunlardan biri. 1 ay öncesine kadar belki ikili cümleleri 3-5 taneydi. Şu an 3 kelimeli cümleler de kurabiliyor. Bir anda gelişti hepsi. Yani ben çocuğum 1,5 yaşındayken ikili cümle kuramadığı için onun otizmli olduğunu mu düşünmeliyim?
Bayağı bayağı yanlış bana göre bu uzman hanımefendinin dili, anlatımı, yaklaşımı. Hiç rahatlatıcı, umut verici gelmedi bana. Aksine herkesi otizmli birey haline getirmiş. :)