mihrosum canım bunu bende okumuştum dikkate alınacak bir yazı değil. Ben şöyle düşünüyorum medyatik doktorlar biraz korku uyandırıyor çünkü bu şekilde daha fazla anne endişelenip kendisini takip ediyor. Ben eğitimciyim bir defa gelişimin ilk kuralı ‘Gelişimde bireysel farklar vardır’ Hiçbir çocuğu birbirine eş tutamazsın sadece bazı dönüm noktaları vardır ki bununla bir problem olup olmadığını sezebilirsin. Örnek olarak 1 yaşa gelmiş ama henüz göz teması yok, 18 aylık ama hiç kelime yok ya da yürüyemiyor. Bunlar bile tek başına bir anlam ifade etmez çünkü çocuk bir beceriyi yapamamış olabilir ama başka yönlerinde sıkıntı yoktur. Yorumlarını da okudum kızında bir problem yok için rahat olsun. 18 aylık kaç bebek iki jelime kullanıyor Allah aşkına kaç tane çocuk gördüm ben. Bu genelde 2 yaşa yakın başlar 21 22 civarı. Komut alıyor mu göz teması var mı tamam bitti. Özel eğitimci arkadaşım var otizmli öğrencilerini görüyordum onlar çok farklı(ki ilkokul çağındalar). Yazıda mutfak eşyalarıyla oynuyorsa hemen uzmana gidin demiş ne alakası var arkadaşımın oğlu deliriyordu tencere tava çaydanlık için onlarla oymardı oyuncak aramazdı ama gelişimi yaşıtlarına göre baya iyiydi şu an 5 yaşında zehir gibi çocuk gören hayret ediyor konuşmasına falan çok sosyal çok zeki . Bu arada benimki de öyle öpemiyor şu an öyle öpmesini beklemiyorum zaten