Shrbn94 Ateşin derecesinden çok bebeginizin genel durumu nasıl? Hali yüzü, bıngıldagı, göz icleri ve dudakları , neşeli mi baygın gibi iniltili mi? eger bebekte kendini bırakma , halsizlik eslik etmiyorsa 38 derece yüksek degildir. Üst inceltme, odanın camlarını yarım aralama, bebege 35-36 derecelik ılık dus aldırmak, ellerini hafif serin kaseye sokup oynatmak, eklem yerlerine nemli bez kompres yapmak( alın baş hariç) varsa evde hakiki gül suyu sürmek ve emziryorsanız bol emmek ( anne de bol su icecek) ek gıda gecildiyse emzirmek ve ılık su icirebilirsiniz. Eger ateş 38-4-38,7 bandını geçiyorsa ateş düsürücü verebilirsiniz. ( kg suna uygun doz)
eger bebeğin ateşi var ve keyfi yoksa baygın gibiyse ve ateşe diger ishal kusma gibi şeyler eslik ederse hastaneye. Bunlar dısında kontrol edilebilir ateş 72 saat (3 gün )evden takip edilebilir. ( bu notlar benim dr ve annelik tecrübelerim) havale daha düsük derecede bile geçirilebilir, ateşin yüksekliği bir gösterge değilmiş maalesef, anneler olarak cok dikkatli olmalıyız. bunun dısında dogal ates düsürücü olarak buzdolabımda gül suyum ve sarımsaklı zeytinyagım ( instagramda glutensizdunyacom adresinde tarifi var) hep hazır bulunuyor.
çok geçmiş olsun.