BakkalAmca günaydın,
Bebeğinizde otizmden şüphelenmenize dair hiçbir belirti yok. İçiniz ferah olsun. Otizmli çocuklar sizin saydığınız çoğu şeyi yapamıyor. Özellikle gel gel, bay bay, tay tay, ver gibi el hareketlerini çoğu hiç yapamaz. El kasları çok yavaş gelişir çünkü. Unutması da normal, çocuklar yeni beceriler ve ilgi alanları edindiklerinde eskiden yapabildiği/söyleyebildiği şeyleri unutmuş gibi davranırlar. Tamamen yeni edindikleri becerilere odaklanırlar. Zamanla hepsini tekrar yapmaya başlarlar.
Şüpheleneceğiniz tek konu ki ben onu da sezmedim, uyaran eksikliği olabilir. Televizyon, tablet, telefon bir süre tamamen kesin. Maksimum 1 ay içinde geri dönüşleri alırsınız zaten. Uyaran eksikliği gün içerisinde maruz kalınan uyaranlar sayesinde olur, otizm nörogelişimsel bir farklılıktır. Bazı belirtileri benzer olduğu için çok karıştırılır birbiriyle. Yine de dediğim gibi, bence bebeğinizde otizm şüphesi bile yok.🙏😊