zeyzey77 aynen doktor hanım haklısınız😂😂😂😂
Buda bi doktorun yazısı. İnternetten kopyaladım
Doğum sonrası regl kanamasının başlama zamanı, emzirmeyle ilişkilidir. Doğum yapmış ve emziren annelerde daha geç, emzirmeyenlerde ise daha kısa süre sonra adet kanamaları başlamaktadır. Adet kanaması, genellikle doğumdan sonra 8-16. haftalar arasında yeniden başlar. Kanama emzirmeye devam ediliyorsa büyük oranda gecikir. Bunun başlıca sebebi emzirme devam ederken salgılanan hormonların adet kanamasını engellemesidir.
Anne sütü üretmek için gerekli hormon olan prolaktin, üreme hormonlarını baskılayabilir. Sonuç olarak, dölleme için yumurta yumurtlanmaz veya bırakılmaz. Bu süreç gerçekleşmeden, büyük ihtimalle menstruasyon döngüsü de olmaz. Eğer anne düzenli bir şekilde emziriyorsa, 1 yıl sonra bile adet olabilir. Yani emzirirken adet olmak da normal, adet gecikmesi de normal.