by_mutlucan 11 aylıktı canım ismine hiç tepki vermezdi ama nasıl tepki vermemek şimdi bir şeye dalıpta tepki vermemek ayrı gerçekten 0 tepki ayrı ben mesela elimi yerlere vururdum irkilip bile bakmazdı bu arda kulağında bir problem yok ayrıntılı testlere girmşti bir ortamdayken birileriyle iletişime geçmezdi oyuncağını alır tek başına otururdu bir şeyi sürekli yapardı sıkılmadan kelime yoktu algı yoktu al ver komut yoktu mesela oturtup kitap okurdum yada oyun asla katılmazdı dikkatini çekmezdi taklit en önemlisi taklit etmezdi ne kelimeleri ne el hareketlerini hani bir kere yaptı sonra yapmadı değil hiç yapmazdı yani göz teması kurmazdı kucagıma alıp ona bişey anlattmda yüzüme bakmazdı yada gözüme yani aslında şöyle diyim bir anne farkeder mutlaka bişeylerin ters gittiğini bizim tek avnatajımız erken farketmiştim etrafımdakilere söylediğim halde bana saçmaladıgımı çocuga durduk yere hastalık koyduğumu söylediler ama dinlemedim hiçbirini kaptığm gibi doktorda soluğu aldım o da yaşının küçük oldugunu daha 2 ay daha beklememizi söyledi tabi bu süreç zarfında durum ilerledi ve etrafımdakilerde farketti bana hak verdi ondan sonra istanbulda ne kadar doktor varsa götürdüm en pahalıısndan devlet hastanesine kadar bu süreç biraz yıpratıcı oğlum atipikti hani doktorlar ne var diyebiliriz ne yok diyebiliriz diyorlardı böyle böyle 1 yıl daha geçti en son baya ünlü bir doktora götürdüm şehir dışında ve o tanıyı net bir şekilde koydu tv tablet telefon kesinlikle yasaktı mutlaka hergün dışarı çıkacaktı nesneleri sürekli isimleriyle hitap ederek konuşacaktk ve konuşması için ona yardımcı olacaktık mesela su mu istedi gidip hemen suyu vermicektik ne istiyorsun su mu evet emre su istiyor bunun adı su 3 kere belirterek söylememiz gerekiyor ve sırayı ona vermemiz eğer hala tekrar etmiyorsa üstüne gitmememiz diğer şeyler için de aynı üstüne gitmeden ne istediğini anlatmasına fırsat vererek konuşmamız… Birde takıntımız vardı ama bu çok sevdiği bir oyuncağı heryere götürmesi değil o şeye aşırı tepki göstermesi mesela kapıyı açma kapama sürekli bunu gittiğimiz ortamdada yapma rutinlere bağlılık mesela ben alıp onu bir tatile gidemezdim çünkü ev ve ortam değiştiğinde aşırı tepki verirdi bunlar sadece aklıma gelenler umarım yardımcı olmuşumdur