busrasilra14 ben ilk ek gıdaya başlarken illa blw yapacağım dedim. çünkü okuduğum blw kitabında geleneksel yöntem, dünyanın en mantıksız şeyiydi. blw yapan bebeklerin ince motor becerileri çok iyi gelişiyor, çok akıllı ve becerikli oluyorlardı. Sonra başladım eline veriyorum mıncıklayıp bırakıyor tadına bakmıyor atıyor hatta bazı gıdaları eline bile süremiyordu irkiliyordu. Sonra kızımın alejik durumları çıktı bazı şeyleri kısmak zorunda kalınca eline verip yiyebileceği şeyler pek kalmamıştı. Bir de benim kızım ek gıdayı pek sevememişti tam anlamıyla yemeye başladığında 11 aylık olmuştu. Ben yarı geleneksel yarı blw ilerledim . Şuan kızım 16aylık sayılır ve yaklaşık 4 aydır önüne koyduğum her şeyi kendisi yiyor, suyunu bardakla eline veriyorum içiyor. Çatal kullanabiliyor kaşıkta kullanmaya başladı yavaş yavaş. Ve 6.ayda blw ile başlayan bazı instamomlar var bebekleri kızımla aynı dönemde doğmuş olan. bilirsiniz onlar 7/24paylaşıyorlar her şeyi ve benim kızımla aynı seviyede kaşık çatal tutup önüne konulanları aynı şekilde yiyorlar. Yani demek istediğim 6.ayda da başlansa 10.ayda da başlansa sonuç aynı. Zorlamayın paşa gönlünüz nasıl isterse öyle ilerleyin bu işin bir usulü yok.