Mahsergulu-1994 Şu ana kadar tiroid sıkıntım olmadı. İlk defa bi ay önce kadar biraz yüksek çıkmış, dahiliye ye gözuk diyorlardı ama daha gozukmedim. Sizlerin tiroid yüksek olunca neler oluyor
Sehers Mahsergulu-1994 benim yavaş çalışıyor troid bezlerim ilaç kullanıyorum hergun. Sen kontrol amaçlı dahiliyeye git bı kan ver Dr yonlendirsin
2bebe1ana Mahsergulu-1994 benimde yüksek çıkıyor genelde USG ile boğazdan bakılıyor bişey yoksa ilaç tedavisi olmuyor ama gebelikte kan da bile yüksek çıkarsa direk ilaç veriliyor doğuma kadar kullanıyor kullanılmasa bebekte gelişim geriliği cücelik olabiliyormuş
Kayram64 Mahsergulu-1994 aynı durumu yaşadım dahiliyeye oradan da endokrin bölümüne yönlendirildim ve sonucu paratroid olduğumu öğrendim. Tiroid ciddi bir durum düzenli takip edilmesi ve ilacın düzenli alınması gerekiyor bence ihmal etmeyin bir an evvel baktırın içiniz rahat olsun
Aslmra80 Mahsergulu-1994 hamilelikte kaldı ve geçmedi şuan daha çok yükselmiş test verdim dahiliye gitmem lazım benimde
Mahsergulu-1994 Sehers kan yeni verdim ben unutkanlık ve arada baş dönmesi sebebiyle nöroloji bölümüne gitmiştim. Kan sonucunda az demir eksikliği ve tiroid yükselmesi var demişti. Tiroid için dahiliye ye git istersen demişti doktor. İlla gitmen şart gibi konuşmadı
Mahsergulu-1994 2bebe1ana normalde hiç olmazdı böyle bişey, doğumdan sonra olan bişey ama bı sonraki gebeliklerimde inşallah olmaz diye ümit ediyorum
Mahsergulu-1994 Kayram64 anladım, peki sizde baş dönmesi falan oluyomu. Gözümün onu dönüyor bazen. Sersem oluyorum. Hiç olmazdı. Acaba tiroiddrnmi. Daha sonra dahiliye ye gidecem inşallah. İyi çocuğm var onları anneme bırakıp.
Kayram64 Aslmra80 Aslmra80 yanlış hatırlamıyorsam ilk başlarda 2nin üzerindeydi 25 mg ilaca başladık 3 ay sonra kontrol dedi sonra nodül muayenesi yaptırdın mı hiç dedi bende yok dedim bi onada baktıralım dedi endokrine yönlendirdi orada boğazımdan bakıldı minik bişi farkedildi ordan biyopsiye yönlendirildim sonra oradaki hoca baktı şimdilik biyopsi yapmayacağım 3 ay sonra gel tekrar ölçelim dedi sonraki 3 ayda tsh değerim 5lerdeydi ilaç dozunu yükselttik ve biyopsi yapıldı çok Şükür ki kötü bişi çıkmadı🤲🏻 şu an takip altındayım kontrollere gidiyorum aylık tahlil yaptırıyorum
BKumsal Mahsergulu-1994 Tiroidiniz yüksekse tiroidiniz az çalışıyor demek oluyor bu. Yani az hormon üretiyor vücudunuz. Bende de aynı durum var. Ilaç alıyorum. Ömrüm boyunca alacağım sanirim🙂 Ihmal etmeyin. Bende nodül var mesela 6 ayda 1 kontrol verdi. Herşeyi geçtim, hormonları etkilediği icin: Regl düzensizliği Kilo artışı Sinir ve gerginlik yapabiliyor. Ilaç ile hemen düzene giriyorsunuz.
Mahsergulu-1994 BKumsal regl düzensizliği yok, kilo alma da yok aslında. Benimki ciddi boyuta ulaşamamış sanırım
Deletedmom_36 Mahsergulu-1994 ilac kullaniyorum hergun hamilelikle basladi benim troit hastaligim hamileligimi ilk ogrendigimde troitim 21 di ilac kullanarak duzene girdi cok sukur.dogumdan sonra ilaci biraktim ve sonuc 5 lerde falan cikti ilacin dozunu azalttik devam ediyorum kullanmaya
Aslmra80 Kayram64 5.77 çıktı benim değerim sağlık ocağında yaptırdım dahiliye gidip ultrasonla baktırmamı söyledi
Kayram64 Mahsergulu-1994 baş dönmesi muhtemelen Demir eksikliğinden olabilir tiroidde böyle bir durum yok bildiğim kadarıyla ben hamilelik öncesi kan değerlerime baktırayım eksik değerlerim varsa düzelteyim diye girmiştim öylelikle çıktı benim ki
Kayram64 Aslmra80 bayanların çoğunda olabiliyor bu tiroid bozukluğu ve genetik bir durum benim annemde vardı şu an bende de var 5in üzerinde olduğu için yönlendirmişlerdir ne olur ne olmaz baktırın bence içiniz rahat olsun
Deletedmom_36 Mahsergulu-1994 hamileyken bile kullaniliyordu emzirirkende kullaniliyor tabi doktorunuza sorun☺️
BKumsal Mahsergulu-1994 Tabii ki kullanılıyor. 🙂 Dahiliye’ye gidin. Kanda tiroit değerinize bakıp size ona göre ilaç verecektir. Geçmiş olsun. Tsh ve T3 değeri.