Seraap27 Öğrenilmiş çaresizlik diye bir kavram var eğitimde.Bazıları uyku eğitimi vereyim derken çocuğa maalesef bu duyguyu yaşatıyor.Ne kadar ağlasa da kimsenin onu almayacağını anladığı için çocuk çaresizce yorgun düşüp uykuya geçiyor:( Güvenli bağlanma,özgüven zedelenmesi gibi bir çok olumsuz etkisi var,kesinlikle yapılmamalı.Bebeğim her ağladığında kucağıma alıp sakinleştiriyorum.Bu arada kendi kendine uyku rutinimiz de oluştu,hiç zorlanmadık biz .