Merhaba biraz detaylı anlatacağım. kızım 35 aylık şu an. 2 ay önce denemiştik ama kızım daha olayın farkında bile değildi denk getirirsek yapıyordu ve ben de hemen öğrenmesini beklemiştim sanırım biraz aceleci davrandim bir de kendisini tam olarak ifade edemiyordu beceremeyecez diye düşünerek bıraktık. Son zamanlarda konuşması ilerlediği için aynı zamanda bazi geceler ve gunduzleri uzun süre bezinin kuru kaldığını farkedince artık zamanı geldi diye düşündüm ve başladık. Bugün 4. Günümüz. İlk gün bezini direk çıkardım ve çok sevdiği oyuncak bebeğinin bezi yokmuş seninkini ona verelim annecim diye ikna ettim, bezinin olmadığını çişi gelince söylemesini istedim . Tamam dedi ama söylemedi tabiki. Ben sürekli sordum çiş var mi deyince hıhı var , çiş yok mu deyince hıhı yok cevabini aldım hep yani neyi sorarsam onu onaylıyordu. Ben de çok tedirgindim açıkçası yaptı mı yapacak mı ve ona bırakmadım sürekli sordum tabi yanlış olduğunu sonradan farkettim o konuya da geleceğim . İlk Günümüz bu şekilde bitti. Gerekli önlemleri alıp gece baglamadim uyandırmak istediğimde çok ağladı (25 aylik bi daha bebegim oldugu icin ağlamasini hemen durdurmam lazımdı) öylece bıraktım ve sabaha doğru çişini yapmıştı carsaflarini değiştirip bezini bağlayıp tekrar yatırdım. İkinci gün daha zor geçti. Çünkü İlk gün 15 dakikaya bir sorup durduğum için isyan çıkardı aslında ve ikinci günün akşamı acayip şekilde inatlaşip ağlayarak bu işi sonlandırdı. İçim hiç rahat değildi çünkü ikinci kez başlamıştık bu kez de başaramazsak ağlayınca bezini baglayacagim düşüncesine girecekti . Ama o an da zorlayamazdim. 2. Gün bu şekilde bitti. 3.gun sabah beziyle devam etti. Babasi da o halini görünce üstüne gitme böyle zorla olacaksa biraz daha dursun dedi haklıydı ama ikinci kez başarısız olacaktık. Ve o gün akşama kadar dil döktüm sürekli güzel bir şekilde anlattım. Bir ara tam ikna olur gibi oldu kardeşi ablasıyla ilgilendiğim için sürekli dikkat çekmeye çalışıp gidip lazimliga falan oturdu ve kızımın o anki çiş isteği kardeşiyle inatlaşmaya dönüştü falan… Çiş egitimi yeterince zor bir de 2.cocuk engel oluyorsa hayli zor oluyor. O gün akşam üzeri kızımı bir şekilde ikna edip tekrar çiş yapmaya teşvik ettim. Ve bu kez karar vermiştim. Kontrol bende değil onda olacaktı. Çünkü kızım yapısal olarak böyle ; yönetilmeyi değil yönetmeyi tercih eder . Kalkmak istediğinde hayır biraz daha otur gelir belki demek yerine tamam kalkabilirsin dedim. Ve İlk gün yapmadığım birseyi yaptım. Evdeki tüm halıları kaldırdım çünkü bunun bana verdiği stresi illa ki ona yansitiyordum olur da yaparsa diye sorup duracaktım yoksa. Ve o andan itibaren 15 dakikada sormak yerine 2 saatte bir sormaya başladım ama bir yandan da söylemeyip üzerine yapmasını bekliyordum. Çünkü o zaman rahatsız olup bu durumu düzeltmek isteyecekti. Yaratılışımız gereği böyleyiz aslında insanlar yüzyıllardır bir durumdan rahatsız olup ona çözüm üretmek amacıyla yapmış birçok şeyi. Neysee ben tüm halıları kaldırmış olmanın sevinciyle yaşarken kızım balkondaki mindere oldugu gibi ne var ne yok yaptı o an şok oldum ama sakin kalmaliydim. Sonuçta minder, koltuğa da yapmış olabilirdi. Hemen kızımı temizledim ve güzelce anlattım bak oyuncağın pis oldu üstün pis oldu bi daha cisimiz gelince tuvalete yapalım olur mu dedim. Tamam dedi. Bu arada sürekli sivi verdim ki yoğun sıvı tüketiminde alistirirsam normal zamanlarda daha kolay olur diye düşündüm. Akşam dışarı çıktık oto koltuğuna altacma ortusu serdim ve çişi gelirse söylemesini istedim. Ama hiç umudum yoktu. Eve dönüyorduk siteye girmek üzereyken kızım annee bak çiş geldi . Dedim heralde yaptı. Bi baktım hicbirsey yok. Biraz tut annecim bırakma hemen gidip tuvalete yapalım dedim . O andan itibaren tutmazsa bile sorun değildi çünkü söylemişti. Olayın farkındaydı artık. Eve girdik güzelce yaptık tuvaletimizi kendisi başardığını anlayınca çok mutlu oldu. Uyuyana kadar bu konu hakkında konuştu biz de aferin çok iyiydin başardın vs.sürekli takdir ettik. Uyku saatine 2 saat kala sıvı vermemeye çalıştım. Gece yatmadan önce tuvalete gitmeyi teklif ettim gittik çişi yokmuş ve uyuduk. Gece boyunca sevinçten uyuyamadım. sürekli kontrol ettim sabaha doğru uyudum ve kızım hala çişini yapmamıştı. Bugun 4.gunumuz Sabah benden önce uyandı ve anne çiş geldi dediğinde çok gecti, oturma odasına yapmıştı artık. Önemli değildi çünkü dün söylemişti. Tekrar önce kızımı sonra kirlenen yerleri temizledim ve bu sırada bak pis oldu pantolonun cisimiz gelince tuvalete gidelim diye yineledim… MAŞALLAH diyelim anneler, biliyorsunuz böyle şeylerden bahsedince hemen tersine dönüyor olaylar 😀 umarım bugün de güzel sonuçlar alırız.
Çiş egitimi boyunca benim nazarımda dikkat edilmesi gerekenler:
- Kirlenmesinden korktuğunuz ne varsa kaldırın ki siz de bebeğiniz de rahat olsun. Koltuklara alez ortebilirsiniz
- Çocuğunuzu sürekli çişin var mi diye sorarak sıkıştırmayın derim çünkü çocuklar neyin üzerine düşersek onu yapmamakta ısrarcı oluyor ya da isyan ediyorlar.
- Acele etmeyin en az 3 gün süre verin sadece anne çiş geldi diyebilmesi için.
- Birkaç kere üzerine yapmasına fırsat verin ki neden bahsettiğinizi anlayabilsin.
- Ve pes etmeyin. En önemlisi bu .