Kızlar merhaba. Benim oğlum belli bir zamana kadar anne bile demedi, çok bekledim yani desin diye. Erkek çocukları geç konuşur dedim avundum hep. Şu an tam 26 aylık ve sürekli konuşuyor. baya cizgifilmi anlatıyor bana. Şunları söylüyor mesela nefes almadan, “ayı üzüldü. Kapı kapandı. Maşa geldi. Cıbı cıbı yaptı. ” Geçen ayı düştü bayıldı cizgifilmde tuttu “ayı bayıldı” dedi. Havuz kurumuş çizgi filmde, şu döküyorlar cıs deyip buharlasiyor. “Havuz yandı” dedi. Ben normal görüyorum ama çevre ileride bence bu yaşta bu kadar konuşması fazla diyorlar. benim de endişem ilgilenilmesp gereken bir zeka düzeyi varsa farketmeyip korelmesi. Geçen de kalkmış babası ise giderken yakalamış ben uyuyorum, demiş ki “aşa in, işe git, mama al” demiş tek seferde. Eşim beni uyandırdı, baya derdini anlatıyor seninki dedi gülerek. Anaokulu öğretmenliği yapan arkadaşlarıma sordum, beyin gelişimi ileride olabilir dediler. Yani ben de o bölümü okudum, ama işte terzi kendi sokugunu dikemiyor, acabada kalıyor. Ama bayılan ayıya “neen ben(uyudu)” demek yerine bayıldı demesi, ne bileyim. Ayırt edebilmesi sanki çok fazla. Dikkat ediyorum, bayıldı kelimesi geçmiyor bile. Ayol bu çocuğa birileri mi üflüyor kelimeleri, tövbe tövbe. Soyledigimizi hatirlamadigimiz nesneleri bile öğrenip söylüyor. Hani dediysek bile bir kere demisizdir ordan almıştır diyoruz. Pandemi de var, dışarıyla da iliskmiz sosyalligimiz yok. Lütfen tecrübeli anneler beni bilgilendirirseniz sevinirim