uykucukoala otizim doģumdan sonra oluşucak birşey değildir canim .anne karinindayken oluşan,genetik bi hastalikdir.ayrica sesine tepki vermemesi,gelişiminin geride kalmasi,yada tvye çok baģilmli olmasindanda ola bilir.taklid etme ,goz temasi kuramamak gibu belirtilet otizim belirtsi olabilir.
Benim oģlum 22 aylik.konuşmuyor.mama dede baba qaqaa anne nene gibi kelmilerden baska kelimesi yokmesela.
Onceler goz temasi kuramazdi.ama son aylardir kurar.
Otizim bebekler karanlkktanbile zor korkarlar.
Yanlarinda bi fön bile sesi olsun tepki bile veremezler canim mesela.yani hic bisey ilgilendirmez kendilerine kapanir hale gelirler
Taklid etme gibi kelimeleri yapmazlar.
Etrafda cocuklarlaoynamak istemez,hep anne yaninda dururlar.
Oģlumun otizim olmasindan şuphe yaptiģim zamanlardi.sesliyordum bana bakmazdi hiç.garip garip haller vardi bebekde.daha 18 aylikken bakmiyordu bana.tviyi bakmasina izn vermedim azalltim .bakalaim napacak dedim.kendi kendine oynamaya basladi konuşmaya başladi.seslediģimde bana bakmaya başladi.kendisi konuşmasa bile,haraketlerle istediklerini anlatmaya başladi mesela.
Dışarda insanlari gorup artik aģlamadi tam tersi,insanlarla bi iletişim kurmak ister hep.cocuklarla oynamak ister.
Teker firlatma gibi belirtiler hayla var.ama bu otizim anlamina gelmez.
Cocuklarin hayatini Tv mahv eder.eğer bi çocuk tvsiz 1 gun boyunca uslu ,sakin halde oynarsa yemek yerse içerse,dimek Tv sayesinde boyle harakatsiz kalmişdir.
Insallah otizim deģildir