ErenimBalOglum sanılanın aksine bulaşıcı bir hastalık değilmiş aslında.
Daha çok yüksek doz kortizon tedavisi gören, kanser tedavisi gören, diyabeti olan kişilerde rastlanmış.
Sebebi çok basit aslında; steril olmayan sağlık kuruluşları. Hindistan’da bu kadar sık görülmesi ve bulaşmasının sebeplerinden ilki bu. Covid salgınındaki patlamada hiçbir şekilde steril kalamadı bu ortamlar, imkansızdı zaten. Sokaklarda bile okaijen verilen karınca sürüsü gibi insanlar vardı… Manzara korkunçtu.
Bi de hayvan gübrelerinden falan bulaşıyormuş, malum Hindistan’da da her yer hayvan gübresi kaynıyordur. Sokaklarda dolaşan inekler, bilmem neler… Pis bir ülke Hindistan. Umarım daha fazla hasara yol açmadan kurtulurlar.