Woody evet ben de ustun yetenekli cocuklarin kesfedilmesi ve egitimiyle ilgili yurtdisinda egitim aldim. Orada gorduk ki Turkiye’nin daha cok yol kat etmesi gerekiyor.
mevcut zeka testleri maalesef ki kültürümüze tam olarak uygun değil.
Bir çocuğun üstün yetenekli olup olmadığı, yalnızca zeka testleri ile belirlenebilecek bir durum değil. maalesef ki bizim ülkemizde de bu çocukları belirlemede en çok karşılaştığımız bir diğer zorluk bu. portfolyolar, ailelerin görüşleri, öğretmen gözlemleri gibi uzun bir süreç gerektigini dusunuyorum.yazdiklarinizi okudum..
yurtdışında bu çocuklar için eğitim modeli geliştiren en baba isimlerin başında (joseph renzulli) gelmektedir.onunda kuramina gore arastirirsaniz testlerin yeterli olmadigini gorursunuz.
(renzulli’nin üçlü halka teorisine göre üstün yetenek; yetenek, yaratıcılık ve motivasyonun birleşimiyle oluşmaktadır. bu alanlardan herhangi birinin eksikliği durumunda üstün yeteneklilik ortaya çıkamamaktadır.)
haydi çocukları güzelce belirledik diyelim, bu çocukların maalesef ki eğitim alabilecekleri kurumlar bilsemlerle sınırlıdır. bilsemler de çocukların okul sonrası eğitim gördüğü merkezlerdir ve bilsemlere de giriş sınavı ile alınmaktadırlar. tabi giriş sınavını duyan velilerimiz ise bu durumda çocuklarının üstün yetenekli çıkması için canla başla çalışmaya başladılar! kızılay’da bilseme hazırlık kursu gördü bu gözler! üstün yetenekli çocukları sınava kursla hazırlayacaksak ne manası kaldı? yine olayı yanlış anladık ülkecek..bilsemde gorevli ogretmen arkadaslarida bizzat gozumle gordukten sonra daha netlestim zaten 😅
ayni zamanda gorumcemin oglu da ustun zekali ama maalesef bunu 7 yasinda okula basladiginda anca farkedebildiler cunku bazi cocuklarda otizmle benzerlik gosteriyor..ve ne yazik ki otizm zannederek heba oldu.zorli bir surec sizi bekliyor eger durum boyleyse ama anlattigim gibi iyi degerlendirme yapilmasi ,oyle egitim hastanesinde 2psikologun verecegi karar degilde ileride kres ogretmeni,aile isbirligi vs icinde degerlendirilmesi gerekli..
Icinizi karartmak istemezdim ama durum bundan ibaret.simdilik aldiginiz sonuclar cok guzel masallah yavrunuza ama net karar icin daha beklenmesi gerektigini dusunuyorum..3yasinda zekanin % 90i olusmus oluyor zamanla netlesir.