SB_ 11 günlüğüz kızım büyük insan gibi oturmaya başladı (baya sesli yani) Ama onu çıkarana kadar maalesef çok acı çekiyor 🥺 Acaba sab simplex veya rezene çayı yan etki mi yapıyor Birde kimyon tohumu çayı mi denesem
Bal-Kaymak SB_ 11 günlük bebeğe rezene çayı mı veriyorsun. Kendin mi içiyorsun. O kadar küçükken öyle bitki çaylarından falan vermen doğru değil. Sen içebilirsin sütünden geçsin diye. Gaz damlası da 1.5 aylıkken başladı doktor bize. Belki daha küçükken veriliyordu o konudan emin değilim ama bitki çayı kesinlikle olmaz.
Cipiti SB_ gaz sancıları genelde yirmi günden sonra başlıyor biraz erken baslamissiniz siz yediklerinize dikkat etmelisiniz ve doktor dışında önerilen damla ve çayları kullanmayın yemeklerinize kimyon koyun ve rezene içebilirsiniz benim bebeğimde çok gazlı bı bebek ama yediğime dikkat ediyorum damlaya bir aylıkken başladık sancısı olduğunda verdim
SB_ yeni4747 iyi birsey ama bukadar aşırı gazlı olması normal mi sorum bu yani dedigim gibi resmen büyük insan gibi
OzgeV Bal-Kaymak Rezene çayını bize dr 15. Gün kontrole gittiğimizde toplam 1 gün boyunca çay kaşığıyla 7 8 kaşık verebilir sin demişti verdik çok rahatladı etrafında ki arkadaşlarıma danışmıştım onlarda verdiklerini söylediler birsey olmuyor Yanı aksine çok iyi geliyor 💜
SB_ duygu3437 sesli olmasından rahatsız değilim ama o seli gazı çıkarana kadar yazık resmen acı çektiğini belli ediyor ıkınırken
SB_ Cipiti kesinlikle dikkat ediyorum mesela bakliyat felan hiç yemedim şimdiye kadar Daha çok çorba (yayla, tavuk suyu) veya tavuk eti kırmızı et gibi şeyler tercih ettim bunlarda gaz yapıyorsa bilemeyeceğim
Ilayda0098 Benim bebeğim de doğduğundan beri öyle çok komik çok gülüyoruz büyük insan gibi ses çıkmasına😀
SB_ Ilayda0098 tabikide komik bazen bende gülüyorum hatta 😁 ama son 3 gündür oruç büyük gazı ısınacak çıkarana kadar acı çektiğini belli ediyor
Mother_54 SB_ çay falan denemeniz çok yanlıl daha 11 günlük diyorsunuz , biz biogia kullandık onun sayesinde nefes aldık
Zafsim0801 Mother_54 biogiaa ve sapsimplex kullaniyoz 2 gündür gazını cikartiyo ama 3 gün oldu kaka yok normal mi ya
ikizbabymom SB_ tövbe est o nasıl başlık😅gaz çıkarması iyi bişey biogaiya deneyebilirsin ayaklarının altına çam ağacı yağı sürebilirsin poposunun altına sıcak su torbası koyabilirsin bi de tek yönde soldan sağa karnına masaj yaparsan bağırsakları rahatlar
SB_ ikizbabymom başlık biraz komik oldu evet 😄 ama demek istediğim aşırı çok gazı var 3 gündür ve onu ısınacak çıkarana kadar acı çektiğini belli ediyor
Bal-Kaymak OzgeV Bence sizde doktorunuzla durumunuzu gözden geçirin o zaman. Su bile verilmeyen bebeğe günde 7-8 kaşık 😱hemde rezene verilir mi. 1-2 kaşık dese yine hadi neyse demekki oluyormuş derdim
dewamkee OzgeV canim sen yanlis anlamissin. Gunde 7 8 kasik verilir mi hic. Cok gazi olursa 1 cay kasigi yeter baska vermee . Hatta sen ic sütten ona gecer o ona yeter eger cokk gaz olursa kivranirsa sadece 1 cay kasigi veririsin
SB_ OzgeV şimdiye kadar kendim içtim yukarıdaki arkadaş yanlış anlamış Bugün Dr kontrolümüz var bende yöntemler sorup danışacağim
doruknaz OzgeV Onun midesi ne kadarki ⅞ çay kaşığı rezene çayı verilsin. Emziren anne bile içse bitki çayları bebeğin böbrekleri için fazlası ve sürekli içileni iyi değilmiş . Eşimin doktor arkadaşı söylemişti .
gg00 SB_ rezene çayı vermeyin bence daha küçücük bebeğiniz. sab simplex de belli bi aydan sonra kullanılır diye biliyorum doktora danışarak mı aldınız
SB_ Dmtylz ben gaz çıkardığında şikayetçi değilim son 3 gündür gazi çıkarmak için ikinirken baya acı çekiyor ve gazi çoğaldı durduk yere ben buna çare arıyorum
Neslyhn SB_ öncelikle gerçekten yardıma ihtiyacınız olduğunu düşünerek yazıyorum. Bebeğinize anne sütü dışında doktor tavsiye etmeden hiç bir çay ya da takviye edici gıda vermeyin. Her bitki dozu ayarlanmadığı takdirde aslında ilaçtır. Bebekler ilk 3 hafta gaz sancısı ya da acısı hissetmezler, gaz çıkarabilir o çok normal. Ama bu kadar gürültülü gazı oluyorsa yediklerinize biraz dikkat etmelisiniz. Ben 5.5 aylık olana kadar gaz yapacak hiçbir şey yemedim. Buna rağmen yediğim yemeklere de kimyon ekledim. Beslenmenizi gaz yapmayacak yiyeceklerden sürdürün
SB_ Neslyhn yo hayir maalesef yazdığım yanlış anlaşıldı çayları kendim içiyorum bebeğime anne sütünden başka birsry vermiyorum Şimdiye kadar verdiğim tek şey sab siplex oda emzirme sadece 4-5 damla (11 gün içinde toplasan en fazla 5 kere verdim)
SB_ Yigitiminannesi seviniyorum tabikide ama sanki karnı çok ağrıyor son 3 gündür gazı ikinarak çıkarırken sanki acı çekiyor ağlıyor ve gaz çıktıktan sonra susuyor