Bu sorunu yaşayan bir anne olarak yazıyorum, güzel anneler bu konuda maalesef ki çocuk doktorlarının neredeyse %95i diyebilirim yeterli bilgiye sahip değil. Çok iyi diye bilinen instagramda falan bile ünlü olan çocuk doktorunun pandemi sebebiyle birkaç ay kalça ultrasonunu erteleyebilirsiniz dediğine şahit oldu bu gözler.
Kalça usg çocuk ortopedistlerinin tavsiyesiyle çocuğun göbeği düştüğü gibi yapılmalı, hatta yurtdışında pek çok ülkede bebek doğum sonrası hastaneden taburcu olmadan yapılıyor ki en doğrusu bu.
2.husus eğer bir doktor size çift bez diyorsa anında orayı terk edin, doktor kalça çıkıklığı konusunda en ufak bir şey bilmiyor 🤷🏻♀️ şimdi belki biz çift bez kullandık geçti diyenler olacaktır, çift bezle geçecek olan kalça zaten aslında çok da bir sorunu olmayan hatta ve hatta usgsi yanlış çekildiği için açısı düşük çıkan zaman içinde zaten kendi kendine toplayacak olan kalçadır. Sorunlu bir kalça asla çift bezle iyileşmez.
Rabbim kimseye bunu yaşatmasın, bizim gibi bu sorunu yaşayanlara da rabbim şifasını tez versin inşallah 🤲🏻