zmerves Merhabalar 5.ay kontrolüne gittik 350 gr almış ve ek gıdaya başlıyoruz. Biraz moralim bozuldu… sadece anne sütüyle besleniyordu. Yetememiş gibi hissettim… Sizin tecrübeleriniz nedir?
Seyma_29_ zmerves kızımda anne sütüyle besleniyor 6. Ayda gittiğimizde sadece 400 gr almıştı ben ek gıdaya üstelik 5.5 aylıkken başlamıştım ama endişe etmedim zaten ilk zamanlardaki gibi kilo alımları olmuyor.şuan gözlemlediğim kadarıyla gayet güzel kilo alımı oldu
yaas511 zmerves 3.ay dan sonra bebeklerin zaten 400 gr alması gerekiyor aylık en azından benim dr öyle söylemisti.
aturkinscotland zmerves Bebegim daha 1 aylikken az kilo aldi diye mamaya baslamami soylemisti ebemiz.(yurt disinda yasiyorum eve gelip kontrol ediyorlar burda, hele ki az kilo aliyorsa iki gunde bir gelip moral bozup gidiyorlar 😩) istemedim basta mama vermeyi ve direndim 2 hafta kadar. Sonra dedim ki ben neye cabaliyorum ki cocugum ac kaliyor belli ki yetmiyor…Basladim mamaya gunde 2 kere falan verdim az az simdi kilosu toplandi ac kalmiyor icim rahat. Bebegini dusun sen yetiyorsun her isine ki 5.ayindaymis cok normal🤍
DoruKalpp zmerves toplanda kac kilo axaba başladınız biz 4 aylıkken 6.400 dük doktor 6.ayda gel o zaman Başlarız dedi erken değil mi 5.ay. çevremdekiler de doktoru bekleme ver diyor ama bilmiyorum ya kilosu iyi değil mi
zmerves Seyma_29_ ay inşallah bizim de iyi gider… hangi besin ile başlamıştınız? Biz şimdi ikindi öğününde yoğurt ile başlayacağız
Seyma_29_ zmerves bende ilk yoğurtla başladım sebze meyve devam ettim tabi sebze den hoşlanmadı zorlamadın ara verdim. Sonra tekrar denedim
zmerves aturkinscotland içim rahatlıyor tecrübeleriniz ile 🌸 teşekkür ederim ben de biraz objektif bakarak başlayacağım ❤️
zmerves Seyma_29_ geçen haftalarda minicik parmağıma bandırıp veriyordum şimdi çok heyecanlıyım. Mayaladım dolaba kaldıracağım birazdan 🙏🏻 Allah tüm bebişlere iştah, sağlık versin. İlk gün çay kaşığı kadar mı verdiniz?
Elaogemnes zmerves bnce hiç canını sıkma bnde kendimi çok bunalttım yetemiyorum diye😑 biz 4. Ayda başlasık hatta ek gıdaya mama da kabul etmiyordu bebeğim boşuna üzdüm kendimi şimdi 6 aylık herşeyden verebiliyorum ve yemek yiyince mutlu oluyor bebeğin ve sen mutlu ol gerisini önemseme hertürlü sen onun annesisin yetebilmek sadece karın doyurmayla olmazki 😇
Seyma_29_ zmerves Amin inşallah. Valla ben öyle kaşık hesabı yapmadım açıkcası kendi mama kaşığıyla günden güne artırarak verdim alerjik durumumuzda olmadı şükür
zmerves DoruKalpp ilk 3 ay 1’er kilo aldı. 4.ay 850 gram 5.ayın sonu ise 350 gram aldı… şu an 5ay 1 haftalık 7.070 gr kilo alımı sınırda olduğu için ufak tadımlarla başlayalım dedi doktoru. Bir de profesöre gidiyoruz ondan tamamen teslimim açıkçası önerilerine uymak zorunda hissediyorum kendimi 🤷🏼♀️
bsr_a_a DoruKalpp erken derken 5,5 aylıkken başlatıyor burdaki doktorlar anne sütü de içse sadece. Zaten 15-20 gün tadım olduğu için 6.ay tadımla geçsin istemiyorlar
zmerves Elaogemnes biz yemek yerken çok izliyor, damaklarını birbirine sürtüyor sanırım istiyor 😅 yemek oranlarını nasıl belirlediniz yani her gün 1’er kaşık mı arttırdınız ne kadar beslediniz miktar olarak. Fazla abartmak istemiyorum da 🤷🏼♀️
Shira2 zmerves ilk cocukta sorun yasamadim, ama ikinci cocugum suan 8 aylik ve henüz dogum kilosunun iki katina cikmadi. Ilk 6 ay sadece emzirdim. Sütümde yeterliydi ama kendisi az icip birakiyordu. Zorlasam bile mümkün degildi icirmek. Suan ek gida günde 3 ögün veriyorum ve yedigi en fazla 140 gr/her ögün. Kisacasi ne icire biliyorum ne yedire biliyorum… kan kontrolü yapildi ve düzenli sekilde kontrole gidiyoruz, sürekli takipteyiz. Dogal olarak stres yapiyor… bu hafta yine kontrol var. Kontrolde kesin belli olacak ne yapmamiz gerektigi. Yemek yeme bozuklugu olabilir, onun icin özel bir klinige gönderme ihtimalleri var 😞
zmerves Shira2 ah kuzum benim Allah iştahını arttırsın, tüm sıkıntılardan korusun evlatlarımızı 🙏🏻 İnşallah hayırlısıyla düzene girer…
Seyma_29_ zmerves tabiki o şekilde gidebilirsiniz zaten isteyip istemediklerini kendileri belirliyor rahat olun
Elaogemnes zmerves benim doktorum ilk gün 1 tatlı kaşığı ver dedi genelde sabahları yda öğlen denedim ciddi alerji varsa 6 saatte belli olur dedi gün istediği kdr verdim zaten anca 1 yemek kaşığı yiyordu anlayacağın 3 gün kuralını çok uygulamadım ek gıdaya şstekliydi dediğin gibi ağzı sulanıyordu biz yerken😂 1 haftanın sonunda 1 çay bardağı kadar yiyebilir dedi şuan ne kdr isterse o kdr veriyorum ama bazen 1 kase yer bazen yarım kendi belirliyor ama 1 haftanın sonunda 1 çay bardağı yiyebiliyordu severse 😇
bsr_a_a zmerves bizde de öyleydi 4.ayda mamaya başlamıştık o yüzden, mama+ anne sütü, toparlamaya başlamıştı ama 5,5 aylıkken el gıdaya başladık, şu an 8 aylık kilosu yetişti emin olun ek gıda da alıyorlar kilo, tavsiyem yoğurtla başlamanız👍
zmerves bsr_a_a başlıyoruz biz de şu an mayalanıyor yoğurt, dinlendirmeye dolaba alacağım onun için gece bekliyorum 🤷🏼♀️Uykum var ama Analık İşte ❤️😂
zmerves bsr_a_a Aynen aslında 6.ayında farklı tarz karışımlar belki çorbalara geçiş yapacağım ondan bu tadım başlangıçları hem bebek hem de anne için olumlu olacak hissine kapılıyorum 🍀
zmerves Birdunyagezegen bazı hareketleri ile birleştirince gereksinim duyduk aslında. Memede uzun zaman geçiriyordu artık çekip çekip bırakıyor, sürekli çiğneme hareketi yapıyor vs vs zaten sadece 1 öğün ile bu ayı geçireceğiz tadımlarla… anne sütünden vazgeçmeyeceğim asla