Yigitoglum_2 O ıh ıh diye istediğinde neyi istiyorsa onun adını söyleyerek verin. Su mu istiyorsun diye sorarak verin mesela. Oğlum 19 aylık, dışarıda gezerken sürekli bir şeylerin adını söylerim, bak bu araba, bu kedi miyav demiş, bu köpek hav hav demiş gibi. Bunu sık sık yaptığım için şimdi o söylemeye başlıyor dışarıda. Eğitici kitapları var küçük küçük, içlerinde hayvan resimleri vs var. Onları gösterip seslendiriyorum şimdi sende söyle diyorum. Göbeğin nerde? Kulağını göster gibi şeyleri rutin olarak söylüyorum, oyunlaştırıyorum bir süre sonra alışıp söylemeye başlıyor. Kitap okuduktan sonra resimlerini gösterip köpek nerde, kedi hangisi gibi sorular yöneltiyorum. Bunlar gelişiminde büyük etkiye sahip. Sık sık konuşun zamanla oda sizinle iletişim kurmak için çabalayacaktır.