yaas511 Merhabalar . Kendi deneyimimden ve oglunun sırf otizm le mücadelesinden hayatini ortaya koymus anne olarak size biraz uzun ama faydalı olucak tv bilgilerini vereyim…..
Bebeginkz daha çok kücek simdiden onun beyinsel fonksiyonlarını risk aktina alıyorsunuz,aglayarak birsey istediginde onun istedigin verdiginiz icin bu yudukce dahada siddetli olucak ,siz annesiniz ve zaten bebeginizin ne istedigini ilk tepkisinden biliyorsunuz muhakkak. Bebeginiz agladiginda onun istedigini ASLA vermemeniz gerekli bırakın kendisi sakinlessin sonra eger uygun gorurseniz vere bilirsiniz. Bu onun davranış bozuntusunun karşısında durucaktır.şimdi aglayarak hersey isteye biliceklerini zann ederler . Tv de izlet veya izletme demiycegim o sizin annelik kararızınız.ama izletirseniz neler yasanır aciklayım.
1 dikkat eksikligi
2konusma geriligi
3 kendine kapanma
4 bagımlılık
5 etraf dunyayla iletisimino kapatması
6 her istedigini aglatarak yaptırma istegi
7 yemekte sıkıntı
Ve bu sayilar çook çoook uzun. Bebeginiz şuan grlisim doneminde ve ogrenme doneminde tv den ogrenicek hic birsey ona faydasi yoktur. Cunki ezberletme guclugune sahiptir tv etkisi ordan sarki haraket sozler size tekrarlasa bile ona sevinmeyin ezberledigi icindir kavradigindan digil. Ve ordaki hizli gelisen haraketli mezela cizgi film olsun reklam olsun veya sarki klip ne olur olsun hersey hizli ilerler ve bebeginizin gercek dunyasindaki iletisimi tamamen kapanır .duyusal sorunlar ortaya cikar. Hafıza geriliginden tutma konusma gelisim geriligine kadar size gosterir.ben size daha cok kanitlarda siylerim ama bir abla kardes ve özel bebegi olan anne olarak hic ama hic tavsiye etmiyorum .yarin merkezlerde olan otizmli bebeklerden biride sizinki olmasın lütfen yapmayln