Prensessannemm bezini taktirmak istememesi tuvalet egitimine baslamak icin yeterli bir sebep degil.ustelik bu aylarda bebeklerde bu tarz hareketler bireysellesme cabasindan dolayi gorulebilir. Yani direkt tuvaletle ilgili bir davranis oldugundan emin olmalisiniz. Annelerin en sık yaptigi hata aceleci davranmak. Bebek hazir degilken baslayip, sonra basaramadim deyip tekrar bez baglamak zorunda kalabiliyorlar ki bu da tuvalet egitimindeki en buyuk hatalardan. Bu da bebeklerde travma etkisi yaratabiliyor, anne istedigi ve bekledigi sonucu almakta gecikiyor. Bebeginiz; tuvaletini gizli bir yere girip comelir pozisyonda yapiyor mu? Gozunuzin icine baka baka kaka yapiyor mu? Bezinden rahatsiz oluyor mu? Kaka cis yaptigini size kelime olarak ya da jest mimiklerle belli ediyor mu? Bunlarin hepsini ve aklima gelmeyen daha bir cok maddeyi gerceklestirmis olmasi lazim tuvalet egitimi icin. Benim oglum hepsini yapiyor 19 aylik yinede erken diyorum 2.5 yas en dogru yas