Merhaba hanımlar, ikizlerim 3 gün sonra 10 aylık olucaklar inşallah 🙏 düzeltilmiş de 8 ay 3 günlükler. Düzeltilmiş yaşlarına göre ek gıda veriyorum aynı zamanda. Normalde bebeklerime gece yatmadan önce, gece beslenmesinde ve sabah kalktıklarında yani 3 kere formül mama verirdim. Sabahki formül mamadan sonra da kahvaltıya yumurta sarısı, yoğurt ve labne, öğlen kaşık maması ve meyve püresi, akşam yemeği olarak da kendi yaptığım çorba veya köfteyi veriyordum (elbette bu her zaman bu düzende olmuyor değişebiliyor, bebekler yemek istemediğinde formül mama veriyorum). Son 1 aydır da diş dönemindeyiz, ilk dişleri çıktı bebeklerin.
Bu bilgilendirmeden sonra asıl konuma geleyim, oğlum Yekta son 1 aydır, asla ama asla formül mama içmiyor, mümkün değil ağzına sürmüyor, 3 farklı marka denedim yine de olmadı, ağlama ve sinir krizine giriyor eğer ısrar edersem, ben de ısrar etmiyorum. Dolayısıyla Yekta için formül mama devri kapandı gibi bir şey ama ben asla rahat edemiyorum, prematüre doğdukları için beslenme benim için hep hassas bir konu oldu. Dün kü beslenme programı şöyleydi: sabah kalkınca 1 bardağa rezene demledim, onunla kaşık maması yedi, öğlen içinde nane ve zeytinyağı karıştırdığım yoğurt çorbasını yedi, akşama doğru kabak çorbası yapıcaktım o esnada babası 2 kavanoz maması vermiş o yüzden çorbayı vermedim. Sonra uyudu, gece uyanmış babası kaşık maması vermiş. Bu arada 1 aydır da asla su içmiyordu, şırınga ile vermek zorunda kalıyordum, dün ilk kez lıkır lıkır su içti yavrum. (Bu arada formül mama içmediği için kakası oldukça katı geliyor, bunun için rezene ve zeytinyağını kullandım son iki gündür)
Şimdi hanımlar ben kendi kendime kabullenemiyorum, sizce doyuyor mu bebeğim? (Dünkü beslenme programımız pek güzel değildi evet ama 1 haftadır kayınvalidemdeyiz, imkanlarım kısıtlı) doyduğundan emin olamıyorum o formül mamayı içmediğinde.. kusura bakmayın uzun olmuş 🙏🙏🙏