Kızlar merhaba,
Sizlerle farkettiğim bir şeyi paylaşmak ve fikirlerinizi almak istiyorum.
Kızım 22 aylık. Malum pandemi sebebiyle yaşıtlarıyla hiç vakit geçiremedi. Önceden oturduğumuz sitede de hiç yaşıtı yoktu zaten. Şu an yeni taşındığımız apartmanda yaşıtı olan 2 çocuk var. Bugün ilk defa aşağıda biraraya geldiler. Ben de oynamaları için top verdim.
Farkettim ki kızım sadece kendi oynamak istiyor topla. Diğer çocuklar ona katılmak istediğinde ağlıyor, babasının yanına gidiyor. Topa ayağıyla vuruyor, kucağına alıp atıyor ama diğer çocuklarla paylaşmak istemiyor.
Sosyal iletişimi kuvvetli aslında. Yani onlar koşarken kızım da peşlerinden koşuyor. Onlarla beraber dolaşıyor. Yanındaki çocuk babasına seslendiğinde kızım da babasına sesleniyor.
“Kendisinin olanı koruması bencillikten çok, gelişimsel bir basamağı yansıtır.” diye bir bilgi okumuştum. Yine de bu hali beni biraz endişelendirdi.
Sizler de böyle durumlar yaşadınız mı? Yaşadıysanız nasıl aştınız?