BuluttSecil benim oğlum 23 aylık çok az kelimesi var ama sürekli bıdırdsnıyor kendince birşeyler konuşuyor anlatıyor her şeyi anlıyor hatta diyorum sen ne zaman konuşçaksın diye gülüyor konuşmak istemiyor musun daha diyorum ığığğ diyor komutları yerine yetiyor mesela odadan babanın telefonunu getirebilir mısın diyorum ama yatağa hem eşimin hem kendi telefonumu bırakıyorum babasının telefonunu biliyor getiriyor her şeyi biliyor bütün nesneleri aslında ama konuşma yok doktora gittim 3 yaşına kadar vakti var komutları gayet güzel yerine getiriyor ismiyle senlenince bakıyor dedi. Bir de bu pandemiden dolayı yaşıtlarıyla vakit geçirememelerininde etkilediğini söylüyor. Bizim ki emzik kullanıyor onunda etkisi olduğunu söyledi tembellik yaptığını şuanda emziği bırakma sürecindeyiz sadece öğle uykusunda ve akşam uykusunda veriyoruz sonra hemen saklıyoruz 10 gündür fark var mı evet var mesela 1 2 3 demeyi öğrendi aylardık sayıları söylüyorum söylemiyordu ve kendi dilince konuşurkende kullandığı harfler belliydi a b d e k gibi bu harflerle birşeyler bıdırdsnıyordu şimdi yok demeye başladı ver diyor gel git demeye başladı emzik bizi baya etkilemiş bu emziği bıraktığımız günden beri de her gün yaşıtı 2 kuzeni var onlarla görüntülü konuşturuyorum onlarında etkisi olduğunu düşünüyorum