Kızım 18.5 aylık. Henüz anlamlı hiçbir kelimesi yok. Kendi kendine birşeyle ilgilenirken bababa anni diyor ama bize seslenme anlamında hiç kullanmadı. Suskun bir çocuk değil ama kendine has bir dili var sanki bazen 10 dk aralıksız konuşuyor kendi kendine. Söylediklerimi tekrar etmeye çalışıyor al ver gibi komutları biliyor(birşeyi elinden ver dediğimizde vermemek için kaçar). sar makarayı şarkısının tek heceli kısımlarının devamını getiriyor. Ama bir nesnenin ismini bilmiyor, anlamlı olarak hiç kullanmadı kelimeleri. Aranızda bunu yaşayan var mı çok tedirginim. İçim içimi yiyor(36 haftalık gelişim geriliği ile doğdu)